آلوئه ورا در بارداری، خوب یا بد؟!

موبنا – آلوئه ورا می تواند به عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود با این حال، آلوئه ورا می تواند به عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود. بنابراین خانم های باردار، در دوره بارداری نباید از آلوئه ورا استفاده …

موبنا – آلوئه ورا می تواند به عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود
با این حال، آلوئه ورا می تواند به عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود. بنابراین خانم های باردار، در دوره بارداری نباید از آلوئه ورا استفاده کنند.
از طرف دیگر، آلوئه ورا حاوی نوعی ماده ملیّن قوی به نام آنتراکینون است که معمولا در ساخت انواع داروهای ملیّن استفاده می شود. توصیه متخصصان این است که خانم های باردار باید از استعمال داخلی محصولات حاوی آلوئه ورا که ممکن است آنتراکینون داشته باشند، پرهیز کنند. البته استعمال خارجی محصولات حاوی آلوئه ورا در دوران بارداری، مشکلی ایجاد نمی کند.
نوشابه های گازدار نیز جزء نوشیدنی هایی هستند که خانم ها نباید در دوران بارداری از آن ها استفاده کنند. علاوه بر کافئین این نوشیدنی ها که برای بارداری مضر است، قندها و حباب های نوشیدنی های گازدار به نفخ آزاردهنده منجر می شود و حتی می تواند باعث سوزش سر معده شود.
برخی متخصصان با خانم های بارداری مواجه شده اند که نسبت به مصرف این نوشیدنی ها واقعا اعتیاد دارند و به سلامتی خودشان آسیب می رسانند. قطع کردن مصرف نوشیدنی های گازدار واقعا برای بعضی افراد خیلی سخت است و حتی مشکلاتی مثل سردرد ایجاد می کند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا