دعوای اپل و اف بی آی به کنگرۀ آمریکا کشیده شد(+فیلم)

موبنا – اف بی آی از اپل می خواهد برای شکستن قفل ورود به دستگاه آیفون یکی از تیراندازهای سن برناردینو به این نهاد وابسته به وزارت دادگستری آمریکا کمک کند اما مقامات اپل این درخواست را قویا رد می کنند. جیم کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا در مقابل این کمیسیون گفت: «حادثۀ برناردینو فقط …

موبنا – اف بی آی از اپل می خواهد برای شکستن قفل ورود به دستگاه آیفون یکی از تیراندازهای سن برناردینو به این نهاد وابسته به وزارت دادگستری آمریکا کمک کند اما مقامات اپل این درخواست را قویا رد می کنند.

جیم کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا در مقابل این کمیسیون گفت: «حادثۀ برناردینو فقط مربوط به اف بی آی یا اپل یا حتی کنگره نمی شود این مساله به تحقیقات جامعی مربوط می شود که در مورد این حادثه در جریان است. البته هرگونه حکم صادر شده توسط یک قاضی [در مورد خواستۀ ما از اپل] به یک پیشینه و سابقه در این مورد تبدیل خواهد شد. این تنها مربوط به یک وظیفه نیست به رفتاری جدا از مثبت یا منفی بودن هم مربوط می شود.»


مسئولان اپل می گویند همکاری با اف بی آی تنها مختص قفل شکنی گوشی آیفون تیرانداز سن برناردینو نخواهد شد بلکه با این اقدام امکان رمزگشایی کلی سیستم آیفون در اختیار پلیس فدرال آمریکا قرار خواهد گرفت.

بروس سیویل، معاون ارشد شورای عمومی اپل نیز در برابر نمایندگان کنگره با مطرح کردن این موضوع گفت: «اف بی آی از ما می خواهد که یک درپشتی برای ورود به آیفون برای آنها بازکنیم، یعنی اینکه یک نرم افزاری را بسازیم که بتواند هرگونه سیستمی محافظت کنندۀ اطلاعات شخصی صاحبان آیفون را بشکند. همانطور که به آنها و ملت آمریکا گفتیم، ساخت چنین نرم افزاری تنها شامل یک آیفون نمی شود، امنیت تمامی تلفن های آیفون را از بین می برد.»

پلیس فدرال آمریکا می گوید برای یافتن همدستان احتمالی و افراد متصل به دو تیرانداز سن برناردینو نیاز به کشف اطلاعات موجود در آیفون سید رضوان فاروق، یکی از عاملان این تیراندازی دارد.

پیش از این، دادگاه کالیفرنیا حکمی را صادر کرده بود که به موجب آن اپل را موظف به همکاری با اف بی آی می کرد. اپل به این رای دادگاه اعتراض کرده است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوالی با بیان اینکه رای دادگاه برای گشودن همۀ گوشی های آیفون نیست تاکید کرد که اف بی آی فقط خواستار دسترسی به اطلاعات یک دستگاه تلفن متعلق به این عامل تیراندازی است.

منبع: یورونیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا