غروی: دیگران را مقصر ناکامی‌ خود ندانیم

موبنا- برخی از گروه‌هایی که به انقلاب نزدیکتر هستند از ابتدای انقلاب تاکنون در بسیاری از موارد در شکست خود دیگران را مقصر دانسته‌اند، در حالیکه در بسیاری از موارد قصور از خود ماست. حجت‌الاسلام سید محمد غروی با اشاره به نتایج به دست آمده از انتخابات اخیر اظهار کرد: آنچه که اهمیت دارد توجه …

موبنا- برخی از گروه‌هایی که به انقلاب نزدیکتر هستند از ابتدای انقلاب تاکنون در بسیاری از موارد در شکست خود دیگران را مقصر دانسته‌اند، در حالیکه در بسیاری از موارد قصور از خود ماست.

حجت‌الاسلام سید محمد غروی با اشاره به نتایج به دست آمده از انتخابات اخیر اظهار کرد: آنچه که اهمیت دارد توجه به این نکته است که بسیاری از تغییراتی که در ترکیب نمایندگان فعلی و آینده به وجود آمده است، بدون دلیل و حکمت نیست و طرفین باید مقداری متوجه این تغییرات باشند و همواره دیگران را مقصر ناکامی‌های خود ندانند.

وی در نقد چنین رویکردی از سوی برخی جریان‌ها در مواجه با ناکامی خود در انتخابات اظهار کرد: برخی از ما هنگامی که پیروز میدان می‌شویم آن را نتیجه عملکرد خود می‌دانیم و همواره اگر شکستی پیش بیاید عوامل آن را به دیگران و سایر گروه‌ها نسبت می‌دهیم در حالیکه هیچگاه به نقش و تاثیرعملکرد خودمان در نتایج پیش آمده توجهی نمی‌کنیم.

غروی با تاکید بر اینکه باید به شکل واقع بینانه به بررسی عوامل ناکامی پیش آمده در انتخابات بپردازیم، اظهار کرد:‌ برخی از گروه‌هایی که به انقلاب نزدیکتر نیز هستند از ابتدای انقلاب تاکنون در موارد فراوانی شکست و ناکامی خود را توجیه کرده‌اند و طرف مقابل را مقصر دانسته‌اند، در حالی که بسیاری از موارد قصور از خود ماست و باید مسائلی از قبیل ناکامی در انتخابات با عنایت و توجه بیشتری از سوی آقایان مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:‌ باید از تجربه‌ها بهره گرفت و مسائل پیش آمده را با توجه به تجارب گذشته مورد بررسی و تحلیل قرار داد تا بتوان به مدرک بهتری از شرایط فعلی رسید.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا