سالانه ۵۰۰ هزار ایرانی سکته می کنند

دکتر رضا ملک زاده در چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت های بسیار خوبی در کشور در درمان بیماری های قلب و عروق حاصل شده است و می توانیم بهترین خدمات را به بیماران ارائه کنیم. تمامی روش های درمانی بیماری های قلب …

دکتر رضا ملک زاده در چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت های بسیار خوبی در کشور در درمان بیماری های قلب و عروق حاصل شده است و می توانیم بهترین خدمات را به بیماران ارائه کنیم. تمامی روش های درمانی بیماری های قلب و عروق در کشور از استانداردهای جهانی برخوردار است.

وی با این یاداوری که نزدیک به نیمی از مردم کشور در سن ۵۰ سالگی به بیماری فشار خون و چربی خون مبتلا می شوند، افزود: حدود ۳۰ درصد از عوارض قلبی و عروقی و سکته های قلبی و مغزی در بین افراد جوان و زیر ۵۵ سال در کشور اتفاق می افتد.

ملک زاده با بیان اینکه ما در مقوله پیشگیری هنوز عقب هستیم و اقدامات جدی در این زمینه صورت نگرفته است، ادامه داد: برنامه های عملیاتی کاملی برای پیشگیری از بیماری های قلبی تاکنون در کشور اجرا نشده است.

وی همچنین از تولید یک داروی جدید توسط متخصصان ایرانی برای اولین بار در جهان خبر داد و گفت: این دارو به نام ‘ پلی پیل’ یک داروی ترکیبی و از چند قرص تهیه شده است.

ملک زاده خاطرنشان کرد: قرص پلی پیل حدود ۱۰ سال است که در کشور مورد تحقیق قرار گرفته است و برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی تجویز می شود.

وی گفت: این دارو که به تایید سازمان غذا و دارو رسیده و فروردین ماه امسال به بازار می آید، برای بیمارانی است که دارای فشار خون و همچنین چربی خون هستند و روزانه چندین قرص مصرف می کنند که با دارو ی جدید تنها یک قرص ترکیبی مصرف خواهند کرد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: قرار است برنامه های منظمی برای پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی در کشور اجرا کنیم و در حقیقت بر اساس این برنامه ها بتوانیم شیوه زندگی مردم را تغییر دهیم.

ملک زاده گفت: به مردم توصیه می شود برای پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی سبک زندگی خود را اصلاح کنند و از مصرف چربی، قند و شکر، نمک، سیگار، فست فودها و غذاهای آماده خودداری کنند.

به گفته وی، عوامل خطر برای بیماران قلبی و مغزی شامل چربی خون، فشار خون، چاقی، بی تحرکی و قند خون بالا است.

چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران امروز سه شنبه با حضور متخصصان داخلی و خارجی در بیمارستان قلب شهید رجایی آغاز شد و تا جمعه ۱۴ اسفندماه ادامه دارد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا