عاملان ۳ قتل در انتظار محاکمه

در اولین پرونده کیفرخواست برای متهم جنایت خیابان ایتالیا از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران صادر شد. ساعت ١٩:٣٠ روز ١٦ فروردین از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠ وقوع دو فقره قتل به کلانتری فلسطین اعلام و با حضور مأموران در محل حادثه و بررسی صورت‌گرفته مشخص شد اجساد متعلق به پدر و …

در اولین پرونده کیفرخواست برای متهم جنایت خیابان ایتالیا از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران صادر شد. ساعت ١٩:٣٠ روز ١٦ فروردین از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠ وقوع دو فقره قتل به کلانتری فلسطین اعلام و با حضور مأموران در محل حادثه و بررسی صورت‌گرفته مشخص شد اجساد متعلق به پدر و دختری از یک خانواده است که مقتول به نام حسن از آسیب ناحیه قفسه سینه و دختر جوان به نام آراین‌دخت بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده با موضوع قتل به دستور بازپرس احمدبیگی پرونده برای رسیدگی به آگاهی ارجاع شد. در اظهارات پسر خانواده به نام هوتن اعلام شده بود وی زمانی که به خانه رسیده با جسد پدر و خواهرش مواجه شده اما وجود آثار جراحت روی دستان هوتن باعث شد تا کارآگاهان دراین‌باره از وی تحقیق کنند و پسر خانواده پس از اظهارات ضد و نقیض عنوان کرد زمان درگیری با خواهرش تا زمانی که وی با چاقو به او حمله‌ور شده از ناحیه دو دست مجروح شده است.

هوتن درباره علت درگیری به کارآگاهان گفت: برای تماشای تلویزیون با خواهرم درگیر شدم و او را داخل اتاق حبس کردم اما وی پس از خروج از اتاق با چاقو به سمت من حمله کرد و مجددا او را داخل اتاق انداختم اما به دلیل شدت عصبانیت خفه‌اش کردم. در همین زمان پدرم وارد خانه شد و همان موقع با چاقویی که از خواهرم گرفته بودم به پدرم حمله کردم و چندین ضربه به او زدم. بازسازی صحنه وقوع قتل انجام شد و پس از پایان تحقیقات، بازپرس احمدبیگی از صدور کیفرخواست برای این پرونده که تحت عنوان پرونده جنایت خیابان ایتالیا معروف شده بود، خبر داد.

درهمین‌حال کیفرخواست علیه استاد دانشگاه که دوستش را به خاطر ٢٠٠‌ میلیون تومان کشت نیز صادر شد. رسیدگی به این پرونده ٢٦ دی سال گذشته هم‌زمان با کشف جسد مرد میان‌سالی در اطراف بومهن آغاز شد. با حضور تیم جنایی در محل، مرد جوانی که جنازه را پیدا کرده بود، مدعی شد: من دام‌دار هستم و ساعتی قبل برای جمع‌کردن تعدادی سنگ به این محل آمدم. حین جمع‌آوری سنگ‌ها متوجه وجود پاهای یک مرد زیر سنگ‌ها شدم.

وقتی سنگ‌ها را کنار زدم با جسد پتوپیچیده‌شده مرد میان‌سالی روبه‌رو شدم. در ادامه با شناسایی هویت جسد به نام رضا ٤٥ساله مشخص شد؛ او پس از فوت همسر اولش دوباره ازدواج کرده، اما فرزندانش هیچ رابطه خوبی با پدرشان نداشته و مرد میان‌سال به‌تنهایی در شرق تهران زندگی می‌کرده است. در ادامه با احضار فرزند مقتول مشخص شد ٢٠٠ ‌میلیون تومان از حساب مقتول برداشته شده است. پسر رضا در بازجویی‌ها با بیان اینکه هیچ ارتباطی با پدرش ندارد، گفت: پدرم تنها با یکی از دوستانش به نام حمید که استاد دانشگاه است، ارتباط دارد.

با شناسایی هویت حمید، مرد ٤٢ساله شناسایی و دستگیر شد. متهم به قتل، پس از بازداشت با اعتراف به جنایت گفت: چندسالی است که استاد دانشگاهی در شمال کشور هستم اما در این مدت با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو بودم. چندی‌قبل برای دریافت مقداری پول به مقتول مراجعه کردم؛ اما او از دادن قرض خودداری کرد. می‌دانستم او مرد پولداری است؛ به همین خاطر با نقشه قبلی، روز جنایت به خانه‌اش رفتم و شیرکاکائویی را که در آن ٢٠ قرص خواب حل کرده بودم، به خوردش دادم.

وقتی دوستم بیهوش شد، او را با پارچه خفه کردم و سپس جسدش را شبانه با وانت خودش به اطراف بومهن بردم. مرد قاتل اضافه کرد: بعد از قتل، ٢٠٠ ‌میلیون تومان از حساب او برداشت کردم و ١٠‌ میلیون بدهی مقتول را دادم و بقیه را برای خودم برداشتم. با اعترافات قاتل و بازسازی صحنه جنایت، قرار جلب به دادرسی متهم از سوی سعید احمدبیگی، بازپرس ویژه قتل تهران صادر شد. با صدور کیفرخواست متهم استاد دانشگاه، به‌زودی به اتهام قتل دوست قدیمی‌اش در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا