مکاتبه فرمانده کل سپاه با روحانی

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه طی سخنانی در مراسم تجلیل از جهادگران اقتصاد مقاومتی در فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی که با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن بزرگترین پروژه در مسیر اقتصاد مقاومتی هستیم و افرادی که این …

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه طی سخنانی در مراسم تجلیل از جهادگران اقتصاد مقاومتی در فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی که با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن بزرگترین پروژه در مسیر اقتصاد مقاومتی هستیم و افرادی که این پروژه را به نتیجه رساندند، همان رزمندگان دیروز و سازندگان امروز کشور هستند.

وی ادامه داد: وقتی هنوز این پروژه آغاز نشده بود، آثاری از ساخت و ساز در این منطقه وجود نداشت اما امروز با تکمیل شدن فازها، این منطقه بعنوان قلب اقتصادی کشور شناخته می‌شود.

سردار عبداللهی با اشاره به منطقه مشترک بین ایران و قطر و استفاده بیشتر قطری ها از منابع این منطقه گفت: مسئولین کشور در تلاش هستند تا سهم بیشتری نصیب کشورمان شود و ما نیز با روحیه جهادی تلاش می‌کنیم تا به اهداف عالیه خود برسیم.

فرمانده قرارگاه خاتم با بیان اینکه ما خروج غولهای نفتی خارجی از کشور را به فال نیک گرفتیم و نگذاشتیم پرچم بر روی زمین بماند، گفت: با خروج آنها کار به دست متخصصین داخلی افتاد در حالی که خارجی ها فکر نمی‌کردند متخصصین ما بتوانند این کار را انجام دهند اما دیدید ما چگونه موفق شدیم و توانستیم تکنولوژی این صنعت پیچیده را بکار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ نیازی به مهندسین خارجی نداریم، گفت: کمک به دولت، رسالت سپاه است و فرمانده کل سپاه نیز درخصوص ۱۰ ابرپروژه با رییس جمهور مکاتبه کرده‌اند که دراین میان، ۵ پروژه مربوط به حوزه نفتی است که یکی از آنها پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود و با تکمیل این پالایشگاه محصولات بسیار ارزشمندی تولید خواهد شد.

فرمانده قرارگاه خاتم ورود ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیتر بنزین به کشور را در دوران بعد از تحریم مایه تاسف خواند و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی فقط در قالب الفاظ پیاده نمی‌شود بلکه باید به آن عمل کرد.

وی توجه به مقوله آب را در کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ما در این خصوص نیز طرحهای مختلفی داریم که یکی از آنها طرح مهار آبهای کشور است که شامل ۱۷ سد و چندصد کیلومتر تونل خواهد شد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه یک میلیارد و ۲۰۰میلیون متر مکعب آب از مرزهای ما خارج می‌شود، گفت: ما باید از آبهای خلیج فارس استفاده کنیم و ساحت ۵ نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات را نیز به دولت پیشنهاد دادیم که آنها هم استقبال کردند.

فرمانده قرارگاه خاتم اظهار داشت: اقتصاد ما متکی به نفت است و این نفت از بشکه ای ۱۳۰ دلار به ۳۰ دلار رسیده لذا باید دنبال جایگزینی برای آن باشیم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا