نگران میوه شب عید نباشید

همه‌ساله با آغاز فصل پاییز برداشت مرکبات در باغ‌های مازندران آغاز می‌شود، مازندران با داشتن ۱۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات و تولید بیش از ۲ میلیون تن محصول قسمت عمده نیاز کشور را تأمین می‌کند و باغ‌داران، کارگران، سورتینگ‌داران و سایر مسئولان در تأمین مرکبات شب عید شریک هستند تا مشکلی در بحث تأمین میوه …

همه‌ساله با آغاز فصل پاییز برداشت مرکبات در باغ‌های مازندران آغاز می‌شود، مازندران با داشتن ۱۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات و تولید بیش از ۲ میلیون تن محصول قسمت عمده نیاز کشور را تأمین می‌کند و باغ‌داران، کارگران، سورتینگ‌داران و سایر مسئولان در تأمین مرکبات شب عید شریک هستند تا مشکلی در بحث تأمین میوه شب عید به‌وجود نیاید.

البته امسال تولید خوب مرکبات و نبود سورتینگ نگرانی‌هایی را برای باغ‌داران در بحث فروش به‌وجود آورده، پای دلالان را به باغ‌ها کشانده و موجب شده برخی از باغ‌داران با قیمت پایین محصول خود را به فروش برسانند.

با وجود همه تلاش‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، متاسفانه همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

* مشکلی در ایام پایانی سال در بحث تأمین مرکبات نداریم

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران در این‎باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: میوه‌های پرتقال مازندران به سایر استان‌ها ارسال شده و منتظر ایام پایانی هستیم تا در پیک مصرف نیز به بازار عرضه می‌شود.

محمدرضا شعبانی با اعلام اینکه میوه بیش از نیاز مصرف در استان‌ها ذخیره شده است، گفت: مشکلی نیز در ایام پایانی سال در بحث تأمین مرکبات نداریم.

وی درباره کمبود نارنگی برای شب عید، خاطرنشان کرد: هر ساله محصول نارنگی از سایر محصول مرکبات کم‌تر است.

* منتظر مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در بحث اطلاع‌رسانی تنظیم بازار ورود پیدا نمی‌کنیم و وزارت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی می‌کند.

دلاور حیدرپور افزود: منتظر مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور هستیم.

با توجه به تولید خوب محصول مرکبات مازندران لازم است تمهیدات لازم در بحث صادرات اندیشیده شود تا باغ‌‌داران بیش از این متضرر نشوند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا