بازداشت یک زن در مسکو با سر بریده یک دختر ۴ ساله

موبنا – روز دوشنبه (۲۹فوریه/ ۱۰اسفند) فیلمی ازدوربین‌های مداربسته شهر مسکو در شبکه های اجتماعی منتشر شد که زن ازبکستانی را نشان می دهد که چادری سیاه بر سر دارد. این زن در نزدیکی ایستگاه “اکتیابرسکایا پوله” در قلب مسکو سر بریده کودکی چهار ساله را در دست دارد. او با نشان دادن سر طفل …

موبنا – روز دوشنبه (۲۹فوریه/ ۱۰اسفند) فیلمی ازدوربین‌های مداربسته شهر مسکو در شبکه های اجتماعی منتشر شد که زن ازبکستانی را نشان می دهد که چادری سیاه بر سر دارد. این زن در نزدیکی ایستگاه “اکتیابرسکایا پوله” در قلب مسکو سر بریده کودکی چهار ساله را در دست دارد. او با نشان دادن سر طفل شعار الله‌اکبر می دهد.

این زن که بعدا مشخص شد گلچهره باباکولوا نام دارد به روسی فریاد می زند: «من تروریست هستم. من می میرم ولی شما جزای خود را بعدا خواهید دید!»

مقامات روسیه هویت این زن را شناسایی کردند و گفتند که او شهرند ازبکستان است و از سمرقند به مسکو آمده است. وی از دختربچه چهارساله یک خانواده روس مواظبت می کرد. مقامات همچنین اعلام کردند که برای تشخیص وضعیت روحی، این زن را به مرکز بیماری های روانی شهر مسکو برده اند.

قبل از بروز این حادثه خانه ای در مسکو آتش گرفت

صبح روز دوشنبه که این حادثه رخ داد ماموران آتش نشانی جسد بی سر یک دختربچه را در خانه ای در مسکو یافتند.رسانه های روسیه گزارش دادند که گلچهره پس از آن که والدین کودک خانه را ترک کرده‌اند این جنایت را مرتکب شده است. برخی از روزنامه های چاپ مسکو نوشتند که گلچهره این خانه را که در خیابان “نارودناوا آپالچنیا” واقع است آتش زده و بلافاصله محل حادثه را ترک کرده است.

به نوشته روزنامه های چاپ مسکو ماموران آتش نشانی حریق را مهار کردند. چهار نفر در این حادثه نجات یافتند. تحقیقات پلیس در محل هنوز ادامه دارد.

در فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی انتشار یافته یکی از ماموران پلیس در بیرون ایستگاه مترو از این زن می‌خواهد تا مدارک شناسایی‌ خود را نشان دهد، پس از آن این زن تهدید می کند که خود را منفجر  کند.اما ماموران او را دستگیر می کنند. بعد از دستگیری این زن، اثری از مواد منفجره در میان وسایل و لباس‌های او نیافتند.

روزنامه “ماسکوفسکایا کامسومولتس” چاپ مسکو نوشته است که بر اساس ماده ۱۰۵قانون جزا علیه گلچهره پرونده جنایی باز شده و پلیس درباره انگیزه این عمل جنایی تحقیق می کند.

منبع: دویچه وله فارسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا