راه های از بین بردن غبغب و چاقی گردن

موبنا – از زبان کارشناسان: اولین اقدام در این مورد، اصلاح رژیم غذایی است. اگر عوامل زمینه ای دیگر مانند برخی بیماری های خاص یا مصرف داروهایی که چاقی از عوارض جانبی آنهاست را کنار بگذاریم، بیشتر افراد چاق به خاطر پرخوری و نادرست غذا خوردن یا حتی نادرست رژیم گرفتن چاق شده اند و …

موبنا – از زبان کارشناسان: اولین اقدام در این مورد، اصلاح رژیم غذایی است. اگر عوامل زمینه ای دیگر مانند برخی بیماری های خاص یا مصرف داروهایی که چاقی از عوارض جانبی آنهاست را کنار بگذاریم، بیشتر افراد چاق به خاطر پرخوری و نادرست غذا خوردن یا حتی نادرست رژیم گرفتن چاق شده اند و همین افراد بیشتر اوقات غبغب پیدا می کنند و علیرغم موفقیت در کاهش وزن کلی، باز هم از این مشکل رنج می برند. به همین خاطر داشتن رژیم غذایی مناسب و پیروی منظم از آن، اولین و مهم ترین راه برای حل این مشکل است.

چربی اضافی در بدن افراد چاق در همه جای بدن، از جمله گردن، تجمع پیدا می کند و حتی اگر درست غذا خورده باشید، تمام تمرین های لازم را برای کاهش وزن انجام داده باشید و در نهایت به اندام دلخواه رسیده باشید، باز هم در برخورد اول این گردن چاق و غبغب بزرگ است که نگاه های افراد را متوجه آن می کند و اندام زیبا و هیکل متناسب شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا اگر تغذیه ام سالم و علمی باشد، می توانم این مشکل را راحت تر حل کنم؟
بله البته، پیروی مستمر و مرتب از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی که بدون اضافه کردن وزن همه نیازهای غذایی بدن را تامین کند، قطعا به شما کمک خواهد کرد. خوردن ماهی، مرغ، لوبیا، مغز ها، انواع میوه ها و سبزی ها و غلات کامل، متابولیسم بدن را تسریع می کند و باعث می شود که چربی بدن راحت تر بسوزد.

همچنین، به حجم غذایی که می خورید دقت کنید. بهتر و علمی تر این است به جای اینکه به خود فشار آورید و در روز فقط دو وعده غذا بخورید، طی روز پنج یا شش وعده غذای سبک تر و با حجم کمتر میل کنید.

چه کار کنم تا همزمان با لاغر شدن، غبغب زشتم را هم ناپدید کنم؟
در درجه اول باید از غذاهای شیرین پرهیز کنید؛ چون بسیار پر کالری هستند. اگر به بدن کالری اضافی تحمیل کنید، آن را به چربی تبدیل خواهد کرد. یکی از مهم ترین اصولی که افراد چاق برای لاغر شدن باید به آن توجه کنند این است که از خوردن خوراکی های شیرین بپرهیزند. بدیهی است در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشید که لاغر شوید و اگر فکر می کنید با ادامه این روند گردنتان هم لاغر می شود و از شر چربی های اضافی زیر چانه خلاص خواهید شد، سخت در اشتباه هستید.

چه غذاهایی را باید از رژیم غذایی حذف یا مصرف آنها را محدود کنم؟

شیرینی ها
باید لذت خوراکی های بسیار شیرین را فراموش کنید و جلوی خودتان را بگیرید. چیزهایی مانند انواع شکلات، کیک، دسر های شیرین، بستنی و مربا، آب نبات و نان شیرینی ها از مضر ترین خوراکی هایی هستند که نه اجازه می دهند کل بدنتان لاغر شود و نه غبغب از بین برود. سعی کنید اصلا سراغ این خوراکی ها نروید یا حداقل به مقدار بسیار کم از آنها بخورید.

چربی های اشباع
جدا از مصرف غذاهای شیرین اجتناب نمایید و تا حد امکان آنها را از فهرست غذایی خود حذف کنید. غذاهایی که دارای چربی های اشباع هستند نیز چنین وضعیتی دارند و اگر مصرف آنها را ادامه دهید و به گمان خودتان همچنان روی رژیم باشید، نتیجه ای نخواهید گرفت و شاید اوضاع به مراتب بدتر هم بشود.

غذاهای سرخ شده، هله هوله هایی مانند چیپس سیب زمینی، کره و بیسکویت های شور و کرم دار را کنار بگذارید و مصرف غذاهایی مثل پنیر و تخم مرغ را هم که دارای چنین چربی هایی هستند، ولی نمی توانید به طور کلی آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، محدود نمایید.

البته در این مورد هم مانند هر عارضه ای خود درمانی ممنوع است و برای لاغر شدن، حذف یا محدود کردن مصرف هر ماده غذایی بنا به شرایط جسمی هر فرد فرق می کند و باید با پزشک متخصص و کارشناس تغذیه مشورت کرد. نکات اشاره شده در این برداشت آزاد در حالت کلی هستند و ممکن است برای کسانی که به هر دلیل شرایط ویژه جسمی یا روانی دارند، کمک کننده نباشند.

چه غذاهایی بخورم تا گردن چاق و چین های اضافی زیر چانه ام زودتر از بین بروند؟
بهترین گزینه برای چنین افرادی خوردن غذاهای پر فیبر است. این تقریبا در مورد همه رژیم های لاغری، از جمله لاغری موضعی صدق می کند. در واقع، میزان چربی اشباع در این خوراکی ها بسیار اندک است و همین به سوزاندن چربی بدن کمک می کند.

به طور کلی همه سبزی ها و میوه ها حاوی فیبر هستند که مهم ترین آنها شامل کلم بروکلی، کلم بروکسل و نخود فرنگی، میوه هایی چون سیب، موز و پرتقال، برنج قهوه ای، نان های سبوسدار (پخته شده با آرد گندم کامل)، بادام و بلغور جو است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا