امکانات‌مان زیر صفر است

موبنا -به روزهای پایانی لیگ نزدیک می‌شویم؛ حتما حسابی سرتان شلوغ است؟ همین‌طور است، اما از حالا باید به فکر لیگ بعدی باشیم. لیگ ما با مشکلات سخت‌افزاری و امکانات پایین برگزار می‌شود و مهم‌ترین مشکل استاندارد نبودن سالن‌هاست. این موضوع باعث می‌شود هم تماشاگران اذیت شوند و هم بازیکنان تمرکز لازم را نداشته باشند. …

موبنا -به روزهای پایانی لیگ نزدیک می‌شویم؛ حتما حسابی سرتان شلوغ است؟
همین‌طور است، اما از حالا باید به فکر لیگ بعدی باشیم. لیگ ما با مشکلات سخت‌افزاری و امکانات پایین برگزار می‌شود و مهم‌ترین مشکل استاندارد نبودن سالن‌هاست. این موضوع باعث می‌شود هم تماشاگران اذیت شوند و هم بازیکنان تمرکز لازم را نداشته باشند. یکی از مشکلات اصلی ما در مشهد است که از همین حالا برای رئیس هیأت این استان نامه نوشتیم که دیگر از ‌سال آینده فدراسیون اجازه برگزاری مسابقه در سالن مهران مشهد را نمی‌دهد.
‌سال گذشته نیز این موضوع اعلام شد، اما باز هم شاهد برگزاری بازی‌ها در این سالن بودیم!
من ٥٠‌سال قبل در این سالن والیبال بازی می‌کردم و الان هم نمی‌دانم دلیل اصرار دوستان بر این‌که بازی‌ها آنجا برگزار شود، چیست. تیم‌های مشهدی می‌خواهند با فشار تماشاگران خود برنده بازی‌ها شوند که درست نیست. البته این مشکل فقط مختص به مشهد نیست و در خیلی از شهرهای دیگر نیز با این مشکلات روبه‌رو هستیم. من به داورزنی اعلام کردم اگر لیگ را با ٨ تیم برگزار کنیم که امکانات لازم را داشته باشند، بهتر است از این‌که لیگ ١٢ تیمی باشد و هر هفته به مشکل بخوریم.
پس وعده می‌دهید که از ‌سال آینده این مشکلات حل شود؟
قرار است این اتفاق بیفتد و این یکی از شروط من برای ماندن در سازمان لیگ است. چند هفته قبل به آمل رفتم و از سالن والیبال این شهر عکس و فیلم گرفتم و روی میز داورزنی گذاشتم. واقعا خودم شرمم می‌آمد که بازیکنان ما در چنین رختکن‌هایی آماده حضور در مسابقه می‌شوند چون امکانات زیر صفر است.
از نظر فنی لیگ امسال را در چه سطحی ارزیابی می‌کنید؟
لیگ امسال بار فنی بسیار بالایی داشت و بازیکنان کاملا آماده حضور در تیم‌ ملی شدند. حتی من چندبار با سیچلو صحبت کردم که او گفت لیگ شما از نظر فنی با خیلی از کشورها اصلا قابل مقایسه نیست. ‌سال المپیک است و باشگاه‌ها نیز همکاری کردند تا لیگ زودتر تمام شود چون قرار بود مرحله نیمه‌نهایی به صورت ٣ از ٥ انجام شود اما ما با هماهنگی باشگاه‌ها این مرحله را ٢ از ٣ برگزار کردیم. اگر ٢ تیم فینالیست راضی شوند،‌ تعداد بازی‌های فینال نیز کاهش پیدا می‌کند.
برنامه‌ای برای جلوگیری از قراردادهای میلیاردی در والیبال دارید؟
از زمانی که والیبال ملی ایران در سطح جهان مطرح شد، قرارداد برخی از بازیکنان به قیمت‌های میلیاردی رسید. نماینده باشگاه‌ها و فدراسیون باید درجلسه‌ای نقاط مثبت و منفی بالارفتن میزان قراردادها را استخراج کنند اما نکته مهم اینجاست که وقتی باشگاه نمی‌تواند به تعهد خود عمل کند، نباید قرارداد سنگین با بازیکن امضا کند. برای‌ سال بعد هم تصمیم گرفتیم که دیگر جلوی حضور تیم‌های بدهکار را در لیگ‌برتر بگیریم.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا