هواوی برای پشت سرگذاشتن اپل و سامسونگ تا سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی کرده است

موبنا- بطوریکه میزان فروش این کمپانی در سال گذشته‌ی میلادی از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عبور کرد. نقشه‌ی راه این کمپانی نشان از گذشتن از اپل و سامسونگ تا سال ۲۰۲۱ میلادی دارد. با زومیت همراه باشید. هواوی یکی از چندین کمپانی چینی است که در سال ۲۰۱۵ میلادی عملکرد بسیار خوبی را …

هواوی که تاکنون گوشی‌های هوشمند با کیفیتی نظیر نکسوس ۶ پی، پی ۸، میت ۸ و آنر ۵ ایکس را معرفی کرده؛ در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز در پی پیشرفت و دست یافتن به آمار‌های چشم‌گیر است. پیش‌بینی‌های قبلی این کمپانی حکایت از این داشت که هواوی درصدد دست یافتن به عرضه‌ی ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند است؛ حال آنکه انتظارات این کمپانی برای سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و گفته‌های ریچارد یو، مدیرعامل این کمپانی حکایت از برنامه‌ریزی برای فروش ۱۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ دارد. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی در سخنانی که طی برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون داشته، از این موضوع پرده برداشته است.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که یو آمار دقیقی را در مورد انتظار فروش این کمپانی برای سال ۲۰۱۶ ارائه نکرده و فقط به ذکر این نکته که هواوی درصدد افزایش ۳۰ درصدی فروش است، بسنده کرد، اما با انجام محاسباتی می‌توان نتیجه گرفت که این کمپانی در پی رسیدن به آمار فروش ۱۴۰ میلیون دستگاهی است.

هنوز اخباری در مورد پرچمدار بعدی هواوی که پی ۹ نام خواهد داشت، منتشر نشده و همکاری این کمپانی با گوگل در زمینه‌ی پروژه‌ی نکسوس نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به طور حتم هر یک از موارد اشاره شده نقش تاثیرگذاری در افزایش فروش و رسیدن به هدف هواوی دارد.

با افزایش هر چه بیشتر فروش و بهبود وضعیت برای هواوی، رسیدن به جمع سه تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند برای این کمپانی چینی چندان دور از انتظار نیست؛ اما ریچارد یو مدیرعامل این کمپانی حضور در جمع سه تولیدکننده‌ی بزرگ را راضی‌کننده ندانسته و اعلام کرده که هواوی درصدد رسیدن به اپل و سامسونگ از نظر میزان فروش است.

شاید هم‌اینک شنیدن این موضوع کمی دور از ذهن به نظر برسد؛ اما هواوی در نظر دارد تا طی دو تا سال آینده اپل را پشت سر گذاشته و پس از آن به سراغ سامسونگ کره‌ای برود. هواوی در نظر دارد تا نهایتا در سال ۲۰۲۱ میلادی هر دو کمپانی بزرگ این روزهای دنیای فناوری و گجت‌های هوشمند را پشت سرگذاشته و خود بر قله‌ی این حوزه تکیه بزند.

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا