مارک زاکربرگ: ۱۰ سال تا دسترسی عمومی واقعیت مجازی فاصله داریم

موبنا- در واقع، بنیان‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا معتقد است تا به تولید انبوه رسیدن این هدست هنوز ۱۰ سال زمان باقی مانده است. با زومیت همراه باشید. مارک زاکربرگ مصاحبه‌ای با Business Insider داشته و در آن پیش‌بینی و تخمینی از زمان به تولید انبوه رسیدن این فناوری داشته است. بر طبق شایعات و گمانه‌زنی‌ها …

موبنا- در واقع، بنیان‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا معتقد است تا به تولید انبوه رسیدن این هدست هنوز ۱۰ سال زمان باقی مانده است. با زومیت همراه باشید.

مارک زاکربرگ مصاحبه‌ای با Business Insider داشته و در آن پیش‌بینی و تخمینی از زمان به تولید انبوه رسیدن این فناوری داشته است.

بر طبق شایعات و گمانه‌زنی‌ها در سال ۲۰۱۶ شاهد معرفی دو هدست واقعیت مجازی دیگر با نام‌های آکیولیس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو خواهیم بود. همچنین احتمال اینکه PlayStation VR نیز امسال معرفی شود، وجود دارد. بنابراین هدست‌های زیادی امسال به بازار می‌آیند. اما مارک زاکربرگ این موضوع را به عنوان نشانه‌ای برای همه‌گیر شدن این فناوری به این زودی‌ها نمی‌داند.

وی در این مصاحبه اعلام کرده است:

راستش را بخواهید نمی‌دانم چه قدر زمان دیگر طول خواهد کشید. ممکن است ۵ سال باشد، شاید ۱۰ سال و حتی ممکن است ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر. اما حدس خود من حداقل ۱۰ سال دیگر است.

البته ۱۰ سال زمان بسیار زیادی است و این موضوع مشخص می‌کند که فیس‌بوک از معرفی Oculus VR در سال ۲۰۱۴ اهداف بلند مدتی را دنبال می‌کرده است.

بسیاری انتظار دارند که این فناوری با سرعت بسیار بیشتری محبوبیت پیدا کند و اگر شایعاتی مربوط به جلب توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر گوگل و اپل روی این فناوری صحیح باشد، این موضوع قطعا به تسریع عمومی شدن این فناوری کمک بسیار زیادی می‌کند.

نظر شما درباره‌ی فناوری واقعیت مجازی چیست؟ فکر می‌کنید واقعا برای در دسترس قرار گیری عمومی این وسیله تا ۱۰ سال دیگر باید صبر کنیم؟

منبع:زومیت|نویسنده:امین فیض پور

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا