سفر یکی از عوامل سازمان CIA به تهران

موبنا – دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اخیراً یکی از عوامل سازمان CIA که مسئول نفوذ در ایران شده که در آینده اسناد زیادی را از وی افشا خواهیم کرد، خردادماه به تهران آمده و از تمام دانشگاه‌ها بازدید کرده است. به گزارش تسنیم، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمین …

موبنا – دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اخیراً یکی از عوامل سازمان CIA که مسئول نفوذ در ایران شده که در آینده اسناد زیادی را از وی افشا خواهیم کرد، خردادماه به تهران آمده و از تمام دانشگاه‌ها بازدید کرده است.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمین همایش سراسری علوم و مهندسی دفاعی در سپاه که صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، برگزار شد، اظهار داشت: مبنای اساسی سپاه آیه “وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قوة” است که در نماد سپاه جای‌گذاری شده است، در دل این آیه معانی بسیار زیادی نهفته شده که اساس اقتدار سپاه نیز بر این آیه استوار است.

وی ادامه داد: آیه “وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قوة”، یک آیه، پویا، استاتیک و دینامیک است که اگر در دانشگاهی متعلق به سپاه امروز با دیروز متفاوت نبود به آن معنا است که به این آیه توجه نشده است. ما باید روز به روز توانایی‌های‌مان را بالا ببریم و مرزهای دانش را پیش رویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از مؤلفه‌های اقتدار را توجه به علوم و فناوری‌های مهندسی دانست و گفت: علوم و فناوری‌های مهندسی دو پایه اساسی اقتدار یک کشور را تشکیل می‌دهند و روز به روز اقتدار کشور ما را پیش می‌برند. دانشگاه امام حسین(ع) نیز اگر به همه امور اقتدارآفرین دیگر توجه می‌کند باید به علوم و فنون مهندسی نیز توجه داشته باشد.

رضایی ادامه داد: یکی از اهدافی که در دوران جنگ به آن رسیدیم، مهندسی و ضدمهندسی بود که به یکی از محورهای مهم و طراحی‌های جنگ تبدیل شد و ما اساس عملیات‌های خیبر، شمال‌غرب و والفجر۸ را بر اساس این تفکر پایه‌گذاری کردیم، ما باید در جنگ دشمن را به سرزمین‌هایی بکشانیم که توانایی او بی‌خاصیت می‌شود و توان مقابله با ما را نداشته باشد.

وی تأکید کرد: مهندسی در نیروهای مسلح، قدرت‌ساز و توانمندساز است و خلأ ۲ یا ۳ لشکر را پر می‌کند. امروز در عرصه علوم و فنون مهندسی پیشرفت‌های عظیمی را در دنیا شاهد هستیم و ما باید این توانایی‌ها و پیشرفت‌های جدید را مطالعه و سپس فراگیری کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکثر فناوری‌ها از دل جنگ در دنیا بیرون آمده است، گفت: علوم و فنون مهندسی دفاعی در سپاه تنها برای نیروهای مسلح مفید نیست بلکه می‌تواند وارد حوزه‌های تجاری شود و همچنین باعث کمک به اداره کشور می‌شود که ابعاد وسیعی در بر دارد.

رضایی تصریح کرد: ما با دشمنانی روبه‌رو هستیم که علوم و فنون مهندسی آنها از ما ۱۰۰ سال جلوتر است، مشکل اصلی دشمنان با ما، بمب اتم نیست بلکه فناوری و پیشرفت هسته‌ای است. در مسئله ساخت موشک‌ها نیز مشکل آنها با ساخت موشک نیست بلکه مشکل اصلی آنها پیشرفت ما در حوزه ساخت موشک است و مبارزه ما با قدرت‌هایی است که علوم و فنون مهندسی را در دنیا به انحصار خود در آورده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ امروز، جنگ مهندسی و علمی است و دانشگاه امام حسین(ع) باید خود را برای این نبردها آماده کند، اظهار داشت: در طول ۳۵ سال انقلاب توانسته‌ایم هر توطئه‌ای را به فرصت تبدیل کنیم و ما نه‌تنها جنگ را به فرصت تبدیل کردیم بلکه اقتدار ملی را نیز بعد از ۳۰۰ سال حفظ کردیم؛ ما به‌دنبال جنگ و توطئه نیستیم اما معتقدیم تنها نباید به‌فکر دفع آن باشیم بلکه باید از آن یک فرصت بسازیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه دشمنان در انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن در انتخابات اخیر جنگ نرمی را علیه ما به راه انداخت و چنان با امکانات سایبری و نرم‌افزاری به صحنه آمد که بسیار عجیب بود.

رضایی ادامه داد: این طرف لیستی را معرفی می‌کند و دشمن با تهدیدسازی حساب‌شده اذهان مردم را تغییر می‌دهد و این تغییر به‌گونه‌ای است که حتی صدا و سیما نیز حریف آن نمی‌شود، به‌عنوان مثال امکانات نرم‌افزاری که در تهران وجود دارد قطعاً در شهرستان‌ها نیست و دشمن از این موضوع بهره برد تا بتواند به اهداف خود برسد.

وی افزود: اخیراً یکی از عوامل سازمان CIA که مسئول نفوذ در ایران شده که در آینده اسناد زیادی را از وی افشا خواهیم کرد، خردادماه به تهران آمده و از تمام دانشگاه‌ها بازدید کرده است. ایشان اولین کسی است که در فضای باز شوروی به آنجا رفت و بعد از برجام نیز به ایران آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جنگ امروز ما از دروازه‌های دمشق آغاز شده و تا کوچه‌ خیابان‌های تهران ادامه دارد، آنجا نبرد است و اینجا مقاومت.

رضایی در پایان تأکید کرد: امروز، روز جهادی، حماسی و در صحنه است و به نقاط حساس عبور از خط‌هایی خطرناک رسیده‌ایم و دیگر روز گذران کردن زندگی نیست و باید در همه حال آماده و مقتدر باشیم.

منبع: تسنیم 

۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا