برنده اسکار از تبعیض جنسیتی گفت

بری لارسون بامداد دوشنبه به بالاترین افتخار مسیر حرفه‌ای کاری خود دست پیدا کرد و به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «اتاق» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. حالا این بازیگر ۲۶ ساله به خاطر این پیروزی و همچنین ایفای نقش زن اول فیلم «کونگ: جزیره جمجمه» مقابل تام هیدلستون و ساموئل ال. جکسون یکی …

بری لارسون بامداد دوشنبه به بالاترین افتخار مسیر حرفه‌ای کاری خود دست پیدا کرد و به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «اتاق» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. حالا این بازیگر ۲۶ ساله به خاطر این پیروزی و همچنین ایفای نقش زن اول فیلم «کونگ: جزیره جمجمه» مقابل تام هیدلستون و ساموئل ال. جکسون یکی از محبوب‌ترین‌های هالیوود است.

برنده اسکار از تبعیض جنسیتی گفت

به فاصله کمی بعد از پیروزی‌اش در اسکار، از او پرسیدند آهنگ محبوبش چیست و او هم از «عاشق زندگی‌ام هستم» گروه Phases نام برد و گفت: «خیلی آسان است!». اما لارسون یادی از لحظه‌ای غمگین‌تر در زندگی‌اش هم کرد و از وقتی گفت که در تقلا با چیزی بود که از دید خودش، تبعیض جنسیتی در صنعت فیلم است.

او گفت: خیلی مواقع پیش آمد که من برای امتحان بازیگری می‌رفتم و مسئولان انتخاب بازیگر می‌گفتند، خیلی خوب است،‌ واقعا کاری که می‌کنی را دوست داریم اما دوست داریم بروی شلوار جین و کفش پاشنه‌بلند بپوشی و برگردی. این لحظه‌ها همیشه لحظه‌های سختی بودند چون تنها دلیلی که من بخواهم بروم شلوار جین و کفش پاشنه بلند بپوشم این است که شما بخواهید یک فانتزی خلق کنید و می‌خواهید لحظه‌ای داشته باشید که بتوانید آن را رد کنید. من شخصا همیشه آن لحظه را رد کردم. آن‌ها از من می‌خواستند جذاب باشم اما شلوار جین و کفش پاشنه بلند به من احساس جذاب بودن نمی‌دهند. احساس ناراحت بودن می‌دهند.

لارسون گفت از این تجربه درس گرفت و توضیح داد که چطور این مساله باعث شد بفهمد برای اعتماد به نفس داشتن و قوی بودن چه چیزی لازم است. او اضافه کرد: هر بار که موقعیتی داشتم که باید تصمیم می‌گرفتم این مدل لباس‌ها را بپوشم یا نپوشم، این تصمیم‌گیری برای من به لحظه‌های بزرگی از اعتماد به نفس تبدیل شدند.

این بازیگر تازه‌برنده اسکار می‌گوید ماموریتش ایفای نقش زنان پیچیده است، «زنانی که درون من قرار دارند.»

علاوه بر «کونگ: جزیره جمجمه»، لارسون کنار کیلین مورفی و آرمی همر در فیلم اکشن تریلر «آتش آزاد» ساخته بن ویتلی و در فیلم موزیکال «Basmati Blues» هم نقش دارد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا