خودرو خودران گوگل حادثه آفرید

یکی از جاه طلبانه‌ترین پروژه‌هایی که گوگل به سختی در طول چند سال گذشته روی آن‌ کار کرده، خودرو‌های بدون راننده و خودران هستند. تاکنون و پس از مدت‌ها که ماشین‌های خودران گوگل در حال پاس کردن آزمایش‌های خود بوده‌اند، گزارش‌های بسیار کمی از تصادف آن‌ها گزارش شده بود. اما امروز بار دیگر این ماشین …

یکی از جاه طلبانه‌ترین پروژه‌هایی که گوگل به سختی در طول چند سال گذشته روی آن‌ کار کرده، خودرو‌های بدون راننده و خودران هستند. تاکنون و پس از مدت‌ها که ماشین‌های خودران گوگل در حال پاس کردن آزمایش‌های خود بوده‌اند، گزارش‌های بسیار کمی از تصادف آن‌ها گزارش شده بود. اما امروز بار دیگر این ماشین بدون راننده بخاطر ضعف در مدیریت ماشین تصادف کرده است.

خلاصه‌ای از گزارش تصادف خودروی بدون راننده گوگل:

خودروی بدون راننده لکسوس گوگل «Google AV» در حال طی کردن سفر خود در حالت خودران بوده که از El Camino در نزدیکی ماینتن ویو در حال نزدیک شدن به تقاطع خیابان Castro بوده است. همینطور که Google AV به تقاطع نزدیک شده با سیگنالی اعلام کرده که قرار است پس از چراغ قرمز به سمت راست بپیچد. پس از آن خودروی گوگل در همان لاینی که قرار داشته به سمت راست می‌پیچید و تقاطع را رد می‌کند.

اما این ماشین با کیسه‌های شن در آن مسیر رو به رو می‌شود و ماشین‌های دیگری هم که از چراغ سبز گذشته‌اند در حال گذر از اطراف ماشین خودران گوگل بوده‌اند. پس از گذر چند ماشین، Google AV سعی می‌کند به لاین مرکزی بیاید تا کیسه‌های شن را رد کند اما اتوبوس حمل و نقل عمومی از پشت سر در حال نزدیک شدن بوده است. ماشین خودران گوگل از طریق آینه‌ها توانسته نزدیک شدن اتوبوس را تشخیص دهد اما به این فکر که اتوبوس حتما خواهد ایستاد تا Google AV رد شود، مسیر را ادامه می‌دهد که ناگهان چند ثانیه بعد در لاین میانی این دو ماشین با یکدیگر برخورد آهسته‌ای می‌کنند.

خودرو خودران گوگل حادثه آفرید

گوگل به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده:

ماشین خودران ما زمان بسیار زیادی را در حوالی El Camino Real گذرانده و تاکنون تصمیم‌های تغییر لاین خیابان زیادی گرفته است. تاکنون صد‌ها بار چراغ‌های ترافیک و خطر را رد کرده و از صد‌ها تقاطع هم تاکنون عبور کرده است. همه این آزمایش‌ها به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات بسیار بیشتری پیدا کنیم و بیشتر یاد بگیریم.

خوشبختانه این تصادف هیچ کسی را مجروح نکرده و خیلی سریع حل شده است. ما سال‌های زیادی تا جاده‌هایی بدون انسان فاصله داریم و تا آن زمان ماشین‌های خودران به وسایل مختلفی برخورد خواهند کرد. گوگل مسئولیت تصادف ماشین خودران خود را بر عهده گرفته و اعلام کرده که این سوانح کوچک کمک می‌کند تا چیز‌های بیشتری یاد بگیریم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا