عملیات بزرگ ارتش عراق در صلاح‌الدین آغاز شد

موبنا – به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز نوشت، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش، دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و نیروهای مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف آمریکا در حال پیشروی به سمت جزیره سامراء هستند. در این بیانیه آمده است: قهرمانان ارتش و دیگر نیروهای عراقی …

موبنا – به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز نوشت، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش، دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و نیروهای مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف آمریکا در حال پیشروی به سمت جزیره سامراء هستند.

در این بیانیه آمده است: قهرمانان ارتش و دیگر نیروهای عراقی عملیات خود را آغاز کرده‌اند تا درس شجاعت و ایثار را به دشمن بدهند و انتقام خون شهدای عراق را از تروریست‌ها بگیرند.

داعش از موقعیت جغرافیایی جزیره سامراء، خطر اللاین، سید غریب و الرمیلات تا ناظم الثرثار برای پنهان شدن و نفوذ به مناطق دیگر و ایجاد خطوط امدادرسانی از طریق آن سوءاستفاده می‌کند.

همچنین فرماندهی نیروهای مردمی در استان الانبار از آزادسازی منطقه الحمدانیه در شهرستان الکرمه و المصنع العراقی در شهرستان ابوغریب خبر داد.

فرماندهی نیروهای مردمی همچنین بر کنترل اوضاع امنیتی در این مناطق و بازگشایی مسیرهای اصلی تأکید کرد.

به گفته یکی از فرماندهان نیروهای مردمی، نیروهای امنیتی عملیات گسترده‌ای را با مشارکت ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم و حمایت نیروهای عشایر در مناطق شهرستان الکرمه در شرق فلوجه و ابوغریب در غرب بغداد انجام دادند.

اخیرا داعش به دلیل شکست‌های پی در پی که در مناطق مختلف خورده بود، حملاتی را به منطقه ابوغریب و مناطق دیگر در اطراف بغداد انجام داد.

در همین راستا، جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور گفت: عملیات آزادسازی موصل به صورت مقدماتی آغاز شده است و فرماندهان نظامی در وزارت دفاع آمریکا مشغول بررسی طرح عراق برای آزادی این شهر هستند. عراقی‌ها طرح خود را به فرمانده عملیات عزم ذاتی (عزم آهنین) (نام عملیاتی است که واشنگتن در راستای ائتلاف ضد داعش انجام می‌دهد) ارائه کرده‌اند.

دانفورد افزود: ما طرح عراق را بررسی می‌کنیم و با فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا برای دادن پیشنهادات به هماهنگی می‌پردازیم.

رئیس ستاد ارتش آمریکا از تعیین موعد یا دوره زمانی آزادسازی موصل خودداری کرد و تنها به این جمله اکتفا کرد که عملیات به صورت مقدماتی آغاز شده است.

کارتر نیز اعلام کرد که از کنگره خواسته از تسریع عملیات علیه داعش با افزایش بودجه ارائه شده به آن حمایت کند. ما خواهان اختصاص دادن ۷.۵ میلیارد دلار شدیم که حدود ۵۰ درصد از بودجه سال گذشته بیشتر است.

وی گفت: حمایتی که ما از عملیات موصل به عمل خواهیم آورد بزرگتر از حمایتی است که از عملیات رمادی به عمل آوردیم.

همچنین خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق با فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکا و سفیر آمریکا در عراق دیدار و درباره آخرین تحولات امنیتی، جنگ علیه داعش و آمادگی‌ها برای عملیات آزادسازی نینوا گفتگو کرد.

وی گفت: هدف نیروهای مسلح آزادسازی مناطق و برقراری امنیت در شهرها و روستاها برای بازگشت آوارگان است.

العبیدی افزود: روش نهاد نظامی و ارتش جنگ و بازسازی در آن واحد است تا الگوی قهرمانی و فداکاری باشد.

از سوی دیگر شورای استان نینوا روز دوشنبه مخالفت خود را با مشارکت نیروهای مردمی در عملیات موصل اعلام کرد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا