زیباکلام: ۷ اسفند بزرگتر از ۲ خرداد

در دوم خرداد محافظه‌كاران غافلگير شدند زيرا به هيچ‌وجه فكر نمي‌كردند كانديداي آن زمان با ۲۰ميليون راي در سال۷۶ انتخاب شود. اما انتخابات هفتم اسفند به اين دليل ازانتخابات دوم‌خرداد مهم‌تر است كه در جريان انتخابات هفتم اسفند، اصولگرايان هر اقدامي كه مي‌توانستند انجام دادند تا مانع از راهيابي اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت به مجلس …

در دوم خرداد محافظه‌كاران غافلگير شدند زيرا به هيچ‌وجه فكر نمي‌كردند كانديداي آن زمان با ۲۰ميليون راي در سال۷۶ انتخاب شود. اما انتخابات هفتم اسفند به اين دليل ازانتخابات دوم‌خرداد مهم‌تر است كه در جريان انتخابات هفتم اسفند، اصولگرايان هر اقدامي كه مي‌توانستند انجام دادند تا مانع از راهيابي اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت به مجلس شوند اما در نهايت اين پيروزي باورنكردني كه تمامي ۳۰نفر ليست اصلاحات در تهران وارد مجلس شدند و ليست خبرگان مردم نيز به استثناي يك نفر به مجلس راه يافتند، به دست آمد.

اميدواريم كه اصولگرايان از اين انتخابات درس بگيرند و متوجه شوند كه پس از شش سال تمام كه با بازی سیاسی خود را حفظ كرده و مردم را بمباران خبري كردند، اما در مقابل، مردم در هفتم اسفند نشان دادند كه به‌هيچ‌وجه تحت تاثير تبليغات اصولگرايان قرار نگرفته‌اند. لازم است اصولگرايان به خود آيند كه مردم به چه مي‌انديشند و متوجه شوند كه مردم داراي انديشه‌اي خودجوش هستند و اين مردم هستند كه تصميم نهایی را مي‌گيرند.

اصولگرايان بايد به خود آيند و راي خيره‌كننده و چشمگير اصلاح‌طلبان را ببينند. واقعيت اين است كه مردم ايران همواره در برهه‌هاي تاريك از هر روزنه‌اي براي رسيدن به هدف خود استفاده مي‌كنند. اين‌بار نيز هرچند مردم ليست ۳۰نفره اصلاح‌طلبان را به خوبي نمي‌شناختند اما چون نداي اصلاحات از دل اين ليست شنيده مي‌شد و آيت‌ا… هاشمي و رئيس دولت اصلاحات را به عنوان اشخاصي دلسوز مردم و مورد اطمينان مي‌شناختند، به ليست مورد اعتماد اين دو در خبرگان و مجلس راي دادند. واقعيت اين است كه مردم كاري كردند كه شايد با تمسك به آن مسير سياسي ايران تغيير كند. چرا كه اين‌بار مجلسي كار آمد و فراجناحي و به دور از منافع شخصي و گروهي را شاهد خواهيم بود.

اين انتخابات نشان داد كه حضور مستمر در صحنه با وجود محدوديت‌ها، بسيار موثر است. اگر يك لحظه به عقب بازگرديم و در پي رد صلاحيت‌هاي گسترده تصميم مي‌گرفتيم كه از صحنه كنار بكشيم، آن گاه امروز پيروز نسبي ميدان نبوديم. پيروزي‌اي كه كمترين دستاورد آن اين است كه دولت با قدرت بیشتری مي‌تواند به وعده‌هاي خود عمل كند و همچنين با دشواري كمتري از سد انتخابات ۹۶ بگذرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا