مژده «سيد حسن آقا»

ياسمين طالقاني در روزنامه آرمان نوشت: آيت‌ا… سيد حسن خميني اين روزها خوشحال است و نگراني در چهره او كمتر هويداست. در حماسه ۷ اسفند نمي‌توان نقش او را در كنار آيت‌ا… هاشمي ناديده گرفت هر چند به دلايلي نتوانست از سد بررسي صلاحيت‌ها براي حضور در مجلس خبرگان عبور كند اما پس از آن …

ياسمين طالقاني در روزنامه آرمان نوشت: آيت‌ا… سيد حسن خميني اين روزها خوشحال است و نگراني در چهره او كمتر هويداست. در حماسه ۷ اسفند نمي‌توان نقش او را در كنار آيت‌ا… هاشمي ناديده گرفت هر چند به دلايلي نتوانست از سد بررسي صلاحيت‌ها براي حضور در مجلس خبرگان عبور كند اما پس از آن بيكار ننشست و به همراه شخصيت‌هاي ديگر از جمله آيت‌ا… هاشمي از ليستي در انتخابات مجلس خبرگان حمايت كرد كه صفت بارز كانديداهاي موجود در آن؛ اعتدال و ميانه‌روي بود. براي ردصلاحيت سيدحسن خميني دلايلي آورده شد كه نتوانست بسياري از جمله علماي شاخص قم را قانع كند و هنوز دليل اين اقدام به مثابه يك معما در اذهان باقي مانده است.

صلاحيت يادگار امام از سوي بزرگان زيادي تايید شده بود چنانكه آيت‌ا… وحيد گفته بود: «سيدحسن اميد آينده حوزه علميه است.» آيت‌ا… جوادي‌آملي از مراجع تقليد نيز درباره جايگاه علمي سيدحسن خميني مي‌گويد: «سيدحسن آقا از نظر فقهي در زمره علماي بزرگي است كه جلسات درس فقه و اصول را بسيار خوب و پربار برگزار مي‌كند و بنده ايشان را از هر حيث واجد شرايط مي‌دانم.» آيت‌ا… حاج شيخ عباس محفوظي از مراجع تقليد نيز ضمن تاكيد بر مراتب فقهي و اجتهادي سيدحسن خميني از كانديداتوري او براي مجلس خبرگان استقبال كرده است. آيت‌ا… سيدمصطفي محقق داماد نيز درباره اجتهاد سيدحسن خميني مي‌گويد: «نظر بنده درباره ايشان همان نظر اخوي است.» آيت‌ا… سيدعلي محقق داماد از اساتيد حوزه علميه قم هم ضمن تجليل از شخصيت خانوادگي و علمي يادگار گرامي امام، سيدحسن خميني تاكيد كرد: «ايشان به رتبه اجتهاد و قدرت استنباط نائل آمده است.» به هر حال او براي برهم نخوردن آرامش جامعه در آستانه انتخابات به راي صادره تمكين كرد و مي‌دانست چشم اميد جماعتي به تدبير او و هاشمي است پس كاري كردند كارستان تا در نتيجه آن مانند هميشه سربلند باشند.

سيد حسن خميني هيچگاه به دنبال منافع شخصي نبوده و نيست چنانكه آيت‌ا… موسوي بجنوردي به آرمان گفته است: «حاج حسن‌آقا يك فرد مجتهد، فقيه، اصولي و فيلسوف است، ايشان براي عده‌اي به مثابه خار در چشم‌ است، چون حسن آقا يكي از افرادي است كه مايه آبروي بيت امام و چراغ بيت امام است. اينها با خود امام مشكل دارند، اين عده بازيچه دست يك عده ديگري هستند، بازيچه عده‌ای نادان كه با خود امام مشكل دارند. امروز ملت ايران به سيدحسن خميني عشق مي‌ورزد، شما نبينيد يك عده قليلي كه اينها جزو عقلاي جامعه هم حساب نمي‌شوند با حاج حسن آقا يا بيت امام بد هستند، روي اين افراد كه سرانگشتي هم هستند نبايد حساب كرد والا ملت عاشق امام است، عاشق بيت امام و عاشق حاج حسن‌آقا خميني است.» آنچه آیت‌ا… موسوي بجنوردي درباره يادگار امام گفت حد اعلي يا برابر آن، درباره آيت‌ا… هاشمي هم صدق مي‌كند. اكنون هاشمي و سيدحسن خميني از پيروزي ليست مورد حمايتشان خشنود هستند و به آينده و برداشتن گام بعدي مي‌انديشند.

دو پيام براي پاسخ به تندروها

روز گذشته بود كه آيت‌ا… سيدحسن خميني در پست اينستاگرامي خود، با انتشار فتوتيتري نوشت: «غفلت كنيم نسل آينده را ده‌ها پله عقب برده‌ايم، هيچ كس نمي‌تواند براي هميشه مردم را فريب دهد، بايد ياد بگيريم براي رسيدن به حقيقت همراه يكديگر باشيم. » اين جملات سيدحسن خميني مملو از معنا بود؛ او هشدار داده است كه در اين فضاي اميد كه از خرداد ۹۲ پديدار و در ۷ اسفند ۹۴ تكميل شد نبايد از فرصت‌ها غفلت كرد و اگر اكنون فضا براي برداشتن گام دوم مهيا است اين گام با عزت و قدرت زيادي برداشته شود و به فكر برداشتن گام سوم بود. اين جمله كه هيچ كس نمي‌تواند براي هميشه مردم را فريب دهد شايد اشاره به تندرو‌هایی داشت كه سال‌ها بر طبل محبوبيت دروغين خود كوبيدند اما در هفتم اسفند مردم به آنها نشان دادند كه فريب آنها را نخورده و اين‌بار با راي خود پاسخ درخوري برايشان داشته‌اند.

البته او ديروز پست ديگري هم گذاشته بودكه سه‌بيت از حافظ است: لطف الهي بكند كار خويش/ مژده رحمت برساند سروش؛ ‌گر چه وصالش نه به كوشش دهند/ هر قدر‌اي دل كه تواني بكوش؛ لطف خدا بيشتر از جرم ماست/ نكته سربسته چه داني خموش.» معني اين پست يادگار امام واضح است و اشاره به پيروزي ميانه روها در انتخابات دارد. وي اشاره دارد كه در نهايت خدا پاسخ تلاش‌ها و صبوري برخي شخصيت‌ها را در انتخابات هفتم اسفند داد و لطف او شامل حال آنهايي شده است كه با قلبی صاف و بدون ریا در انتخابات حضور پيدا كردند. يادگار گرانقدر امام در لفافه به اين موضوع هم اشاره دارد كه خدا با آنهايي كه سعي داشتند با تخريب و توهين بر ديگران پيروز شوند كاري ندارد و در نهايت به نفع آنهايي وارد عرصه مي‌شود كه مورد ظلم قرار گرفته و در عين حال شايستگي‌هايشان خاري در چشم حسودان بي‌هنر است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا