سرقت ۷۰۷ میلیون داده در سال ۲۰۱۵

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی کاهش ۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد و در مجموع میزان خطرات ایجاد شده برای اطلاعات  ۳۹ درصد کاهش یافته است. البته این گزارش توضیح داد اعداد و ارقام یاد شده مربوط به نیمی از سازمان‌ها می‌شود که سرقت‌های اطلاعاتی را …

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی کاهش ۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد و در مجموع میزان خطرات ایجاد شده برای اطلاعات  ۳۹ درصد کاهش یافته است.

البته این گزارش توضیح داد اعداد و ارقام یاد شده مربوط به نیمی از سازمان‌ها می‌شود که سرقت‌های اطلاعاتی را گزارش کرده‌اند و به همین خاطر رقم مذکور می‌تواند بیشتر باشد.

از بین سرقت‌های صورت گرفته، تقریبا دوسوم آنها از طریق افراد مخرب ایجاد شد. بیشتر حملات روی واحدهای دولتی تمرکز داشت و بر اساس آمارهای به دست آمده، ۴۳ درصد اطلاعات سرقت شده در یک سال گذشته معادل ۳۰۷ میلیون داده از این واحدها به سرقت رفت.

در این سال دو سرقت بزرگ و قابل ملاحظه صورت گرفت. سرقت نخست مربوط به مرکز مدیریت پرسنل آمریکا (OPM) می‌شود و حمله دیگر هم به آژانس دولتی ترکیه صورت گرفت که در این دو حمله ۷۷ میلیون داده به سرقت رفت.

منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا