ورود آرش به دنیای ابرخودروهای هیبریدی با AF10

پیشرانه بنزینی همانند مدل های پیشین از شرکت جنرال موتورز تامین می شود که بنابر شنیده ها توانایی تولید ۹۰۰ اسب بخار نیرو و ۸۸۶ پوندفوت گشتاور را دارد. مدت زمان زیادی از آخرین باری که ابرخودرویی بریتانیایی با نشان آرش روانه بازار شد، می گذرد. چند سال پیش شاهد معرفی آرش AF8 بودیم که …

پیشرانه بنزینی همانند مدل های پیشین از شرکت جنرال موتورز تامین می شود که بنابر شنیده ها توانایی تولید ۹۰۰ اسب بخار نیرو و ۸۸۶ پوندفوت گشتاور را دارد.
مدت زمان زیادی از آخرین باری که ابرخودرویی بریتانیایی با نشان آرش روانه بازار شد، می گذرد. چند سال پیش شاهد معرفی آرش AF8 بودیم که ابرخودرویی مجهز به پیشرانه ۷ لیتری LS7 هشت سیلندر خورجینی بود و برای رقابت با فراری ۴۵۸ ایتالیا و مک لارن ۱۲C معرفی شده بود. اکنون آرش با محصول قدرتمند دیگری بازگشته و این بار قصد دارد ابرخودروهای هیبریدی مانند فراری لافراری و مک لارن P1 را به چالش بکشد.
جدیدترین دست پرورده شرکت آرش نسخه ارتقا یافته از مدل AF10 است. نسخه اصلی این خودرو به پیشرانه LS7 هشت سیلندر مجهز بود اما در شرایطی که AF8 از ترکیب فیبر کربن و مواد رایج دیگر مانند فولاد و آلومینیوم شکل گرفته بود، مدل AF10 تقریبا به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده بود.

j39fpnme

نسخه ارتقا یافته آرش AF10 به پیشرانه سوپرشارژ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی و چهار موتور الکتریکی مجهز شده است. پیشرانه بنزینی همانند مدل های پیشین از شرکت جنرال موتورز تامین می شود که بنابر شنیده ها توانایی تولید ۹۰۰ اسب بخار نیرو و ۸۸۶ پوندفوت گشتاور را دارد. چهار موتور الکتریکی که روی هر محور دو عدد از آنها قرار می گیرند نیز توانایی تولید ۱,۱۸۰ اسب بخار نیرو و ۷۹۷ پوندفوت گشتاور را دارند و بر همین اساس نسخه هیبریدی آرش AF10 از قدرت خروجی ۲,۰۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱,۶۸۳ پوندفوت بهره می برد.

iaua6vde

نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک یا شش سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دنده پشت فرمان فقط به چرخ های عقب منتقل می شود. هر یک از موتورهای الکتریکی نیز با جعبه دنده ای دو سرعته جفت می شوند و در مجموع سیستم چهار چرخ محرک شکل می گیرد. موتورهای الکتریکی از باتری یون لیتیوم ۳۲ کیلو وات ساعت نیرو می گیرند که از طریق انرژی ترمز یا به طور مستقیم از طریق پیشرانه شارژ می شود.

jvdslxxm

هسته شاسی فیبر کربنی، میله های زیربدنه آلومینیومی متصل به جلو و عقب به همراه سیستم تعلیق جناغی دوبل با دامپرهای قابل تنظیم در آرش AF10 هیبریدی به کار گرفته شده اند. رینگ های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب که با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۲ احاطه شده اند نیز حرکت خودرو را ممکن می سازند.

ro23gj6c

بنابر اطلاعات منتشر شده، آرش AF10 هیبریدی قادر است طی ۲.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و بیشینه سرعت آن نیز فراتر از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. دریافت سفارش برای این خودرو آغاز شده و قیمت پایه آن یک میلیون و ۱۰۰ هزار پوند (تقریبا ۱.۵ میلیون دلار) در نظر گرفته شده است.

6xz51i2m

شایان ذکر است، شرکت آرش توسط آقای آرش فربد تاسیس شده است.

gqhrrv46

منبع: عصرایران| نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا