تازه‌های تبلت و لپ‌تاپ در بازارهای جهانی

موبنا – کنگره‌ای که اگرچه مختص به معرفی به روزترین ابزارها و محصولات موبایلی است اما در بخش‏های جداگانه‏ای هم شرکت‌های بزرگ می‌توانند به ارائه جدیدترین دستاوردهایشان در زمینه محصولات سخت‌افزاری از جمله تبلت و لپ‌تاپ بپردازند. جدیدترین محصولات شرکت چینی لنوو در زمینه لپ‌تاپ و تبلت مربوط به سه محصول جدید با نام‌های یوگا …

موبناکنگره‌ای که اگرچه مختص به معرفی به روزترین ابزارها و محصولات موبایلی است اما در بخش‏های جداگانه‏ای هم شرکت‌های بزرگ می‌توانند به ارائه جدیدترین دستاوردهایشان در زمینه محصولات سخت‌افزاری از جمله تبلت و لپ‌تاپ بپردازند.

جدیدترین محصولات شرکت چینی لنوو در زمینه لپ‌تاپ و تبلت مربوط به سه محصول جدید با نام‌های یوگا ۷۱۰ و ۵۱۰ که مختص به لپ‌تاپ و تبلتی به نام میکس ۳۱۰ است.لپ‌تاپ اول این شرکت YOGA710 است که در دو سایز ۱۱ و ۱۴ اینچی عرضه می‌شوند که هر کدام از این صفحه نمایش‏ها وضوح تصویری معادل ۱۰۸۰p دارند، همچنین لنوو در این لپ‌تاپ از یک رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است، در نسخه ۱۴ اینچی یک پردازنده نسل ششم پردازنده اینتل (i7) وظیفه فعالیت‏های پردازشی آن را برعهده گرفته است و بخش گرافیکی نیز به یک چیپست Nvidia GeForce 940MX مجهز شده است که بسیار قدرتمند به نظر می‏رسد. بر اساس آنچه اعلام شده قیمت نسخه ۱۱ اینچی این لپ‌تاپ ۴۹۹ دلار و نسخه ۱۴ اینچی ۷۹۹ دلار است و هردو در ماه مه فروششان آغاز خواهد شد.اما نام لپ‌تاپ دیگر لنوو Flex 4 است که با نام یوگا ۵۱۰ نیز شناخته می‏شود این محصول نیز در دو نسخه ۱۴ و ۱۵ اینچی عرضه شده که هردو از صفحه نمایشی با کیفیت ۱۰۸۰p برخوردار هستند، سخت‌افزار داخلی این دو نسخه نیز از یک پردازنده تا i7 و ۸ گیگابایت رم تشکیل شده است و دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. مدل ۱۴ اینچی این ۵۹۹ دلار و نسخه ۱۵ اینچی ۶۹۹ دلار و پیش‌بینی می‌شود این لپ‌تاپ در ماه آوریل به فروش برسد.پس از ارائه این دو لپ‌تاپ لنوو محصول دیگری در زمره تبلت‌ها ارائه کرد. یک تبلت هیبریدی با نام Miix 310 که از یک صفحه نمایش ۰/ ۱۰ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p تشکیل شده و دارای پردازنده Atom X5 8300 به همراه یک تراشه گرافیکی است، این محصول یک رم ۴ گیگابایتی و یک حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد و قابلیت LTE نیز در Miix 310 پشتیبانی می‏شود. اما به نظر می‌رسد باید تا ماه ژوئن صبر کرد تا از قیمت واقعی این محصول مطلع شد؛ چراکه هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

در روزهای اخیر اما به نظر می‌رسد سامسونگ هم از فعالیت بازننشسته و این شرکت به‌تازگی Galaxy View را معرفی کرده است. این تبلت با صفحه تمام‏لمسی بزرگ و باتری با عمری طولانی، این امکان را به مشتریان خود می‏دهد تا امکانات چندرسانه‏ای را تجربه کنند.سامسونگ Galaxy View را به ‏منظور ایجاد ارتباط تصویر‏محور در ذهن، طراحی کرده و صفحه تمام‏لمسی آن، برای استفاده از قابلیت‏های چندرسانه‏ای، بهینه‏سازی شده است.در این محصول کاربران می‏توانند نمایش تصویر، موسیقی و بازی را همراه با سرویس‏های ارتباط‏جمعی داشته باشند، تجربه‏ای که به آنان امکان می‏دهد تا با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشند. این تبلت ۴/ ۱۸ اینچی تمام HD است و باتری آن این اجازه را می‌دهد کاربران برای مدت هشت ساعت از امکانات این تبلت و نمایش تصویر آن استفاده کنند.اما یکی دیگر از آخرین محصولات ارائه شده درزمینه تبلت متعلق به شرکت آلکاتل است که به تازگی تبلت ویندوزی جدید پلاس ۱۰ (Alcatel PLUS 10) رونمایی کرده است. در این تبلت ویندوزی اگر به اینترنت وای‏فای دسترسی ندارید می‏توانید از قابلیت برقراری اتصال LTE استفاده کنید. این تبلت همچنین قابلیت تبدیل شدن به وای‏فای هات‏اسپات (WiFi Hotspot) را هم به همراه دارد. آلکاتل پلاس ۱۰ از سیستم روی چیپ (SoC) اتم Z8350 کمپانی اینتل بهره‏مند است که پردازنده مرکزی چهار هسته‏ای دارد. رم آن ۲ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه به‌طور پیش فرض ظرفیت ۳۲ گیگابایتی را ارائه می‏کند. این تبلت یک پورت اتصال یو اس بی فول سایر، یک پورت میکرویو اس بی و یک پورت Micro HDMI را شامل می‏شود صفحه نمایش این محصول هم از نوع IPS LCD با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل در نظر گرفته شده و دستگاه به اسپیکرهای دوبل و سیستم پخش صوتی Virtual 3D یا سه‌بعدی مجازی مجهز است. تبلت آلکاتل پلاس ۱۰ به صورت مستقل از یک باتری ۵۸۳۰ میلی آمپر ساعتی بهره‏مند است و صفحه کلید آن هم به یک باتری مجزا با ظرفیت ۲۵۸۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است. وزن تبلت پلاس ۱۰ آلکاتل هم ۸۵۰ گرم است.

آلکاتل اعلام کرده که عرضه این تبلت از ماه ژوئن سال‌جاری آغاز می‏شود، اما قیمت دقیق تبلت پلاس ۱۰ آلکاتل اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود این محصول با قیمتی زیر ۳۰۰ دلار روانه بازار شود.همچنین محصول جدید هوآوی یک لپ‌تاپ نمای تبلتی است به نام. MateBook این یک دستگاه قابل حمل و سبک با بهره‌وری بالا است که از سیستم عامل ویندوز ۱۰بهره می‏برد.۸۴ درصد فضای جلوی دستگاه را یک نمایشگر LCD با اندازه ۱۲ اینچ و رزولوشن بالای ۲۱۶۰×۱۴۴۰ پیکسل (۲۱۶ ppi) پر شده است. همچنین Mate Pen یک ابزار جانبی برای Huawei MateBook است که به نظر می‌رسد باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کرد. این دستگاه دارای پردازنده Core M اینتل است؛ که در کنار یک رم LPDDR3 4 یا ۸ گیگی کار می‌کند.یک هارد SSD یا حافظه ۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگا بایت نیز برای ذخیره فایل‌های شما تعبیه شده است. همچنین یک باتری ۷/ ۳۳ واتی هم درون این دستگاه وجود دارد که می‌تواند تا ۹ ساعت MateBook را روشن نگه دارد. با استفاده از stock charger (شارژ کننده سریع باتری) شما می‌توانید باتری خالی خود را به مدت ۲ ساعت کاملا شارژ کنید یا می‌توانید از قابلیت شارژ سریع استفاده کنید و در ۶۰ دقیقه، ۶۰ درصد باتری خود را پر کنید. عملیات شارژ می‌تواند با استفاده از یک USB نوع C انجام شود.این دستگاه از پورت‌های HDMI و VGA و USB 3.0 نوع A نیز بهره می‌برد. قیمت این محصول نیز تاکنون اعلام نشده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا