برترین‌های کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۶

موبنا – در همین زمینه وب‌سایت اندرویدپیت به بررسی برترین محصولات الکترونیکی معرفی شده در این نمایشگاه پرداخته است. برترین‌هایی که خلاقیت، کارآیی و جذاب بودن برای کاربران از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های آنها به حساب می‌آید. با این توضیح، در ادامه نگاهی به نامزدهای کسب عنوان برترین دستگاه‌های هوشمند در قسمت‌های مختلف از سوی این …

موبنادر همین زمینه وب‌سایت اندرویدپیت به بررسی برترین محصولات الکترونیکی معرفی شده در این نمایشگاه پرداخته است. برترین‌هایی که خلاقیت، کارآیی و جذاب بودن برای کاربران از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های آنها به حساب می‌آید. با این توضیح، در ادامه نگاهی به نامزدهای کسب عنوان برترین دستگاه‌های هوشمند در قسمت‌های مختلف از سوی این وب‌سایت خواهیم انداخت.

بهترین گوشی هوشمند MWC 2016
d32301867ff572e71032cc2c0b0688dd

نامزدهای کسب این عنوان از نگاه وب‌سایت اندرویدپیت، ال‌جی جی ۵، سامسونگ گلکسی S7، سامسونگ گلکسی S7 اج، شیائومی Mi 5 و آلکاتل Idol 4S بودند اما در نهایت سامسونگ گلکسی S7 موفق شد این عنوان را به خود اختصاص دهد. طراحی ماژولار ال‌جی جی۵، زیبایی Mi 5 در کنار تجهیز به سخت‌افزار قدرتمند و در نهایت ظاهر چشم‌نواز گوشی هوشمند آلکاتل در قرارگرفتن آنها در لیست نامزدهای دریافت این عنوان بی‌تاثیر نبوده است اما در پایان این عنوان به گلکسی S7 اختصاص یافت. سامسونگ در تولید دستگاه هوشمند جدید خود از همان زبان طراحی مورد استفاده در پرچمدار سال گذشته خود استفاده کرده اما بهره‌گیری از خلاقیت را در سخت‌افزار و نرم‌افزار پرچمدار جدید خود S7 در معرض نمایش قرار داده است. دلیل برتری S7 بر S7 اج را باید جمع و جورتر بودن و البته دسترسی راحت‌تر به قابلیت‌های آن عنوان کرد. اما بهترین گوشی از نظر بنیاد GSMA یکی از برگزارکنندگان کنگره جهانی موبایل، ال‌جی جی ۵ بوده است. این گوشی از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کوالکام با ۴ هسته سفارشی Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno 530 بهره می‌برد. این ویژ‌گی‌های سخت‌افزاری یعنی این گوشی تا ۴۰ درصد نسبت به نسل پیشین خانواده G ال‌جی سریع‌تر عمل می‌کند. این گوشی همچنین به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و یک درگاه کارت حافظه برای افزایش میزان حافظه نیز دارد. جی ۵ از اندروید ۶.۰ مارشملو بهره می‌برد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید ۷۸ درجه و دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی با زاویه ۱۳۵ درجه از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی جدید ال‌جی است.

بهترین گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب

6be32abc2e01cdb62aa7df2d9b207c13

در این دسته از نظر وب‌سایت اندرویدپیت عناوینی مانند سونی اکسپریا XA، ال‌جی X Cam، ال‌جی X Screen، اچ‌تی‌سی دیزایر ۵۳۰ و آلکاتال Idol 4 به چشم می‌خورد اما عنوان بهترین، در این قسمت به آلکاتلIdol 4 تعلق می‌گیرد. تمامی محصولات یادشده، مشخصات و قابلیت‌های مناسب را با قیمتی پایین پیش‌روی خریداران قرار می‌دهند و نکته جالب‌تر اینکه همگی از طراحی سطح بالایی بهره می‌برند. با این وجود، با درنظر گرفتن مشخصاتی مانند پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۱۷، دو گیگابایت رم، صفحه‌نمایش ۲/ ۵ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی، دوربین پشتی ۱۳ و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل و ارائه تجربه صدای مناسب با بهره‌گیری از دو اسپیکر استریو در قسمت جلویی، جای هیچ تردیدی در انتخاب آلکاتل Idol 4 باقی نمی‌ماند.

بهترین خلاقیت

a147dcc0b7e0f4799f00002560b37e47

نامزدهای این بخش، هدست‌های واقعیت مجازی، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، لرزش‌گیرهای تصویری و در نهایت طراحی به‌کار گرفته شده در ال‌جی جی ۵ هستند که انتخاب اندروید پیت، طراحی خلاقانه ال‌جی جی ۵ بوده است. با خلاقیت به‌کار گرفته شده در طراحی جی۵، این شرکت کره‌ای کارآیی و امکان استفاده از قابلیت‌های افزوده را در جی ۵ بدون قربانی کردن طراحی در این دستگاه هوشمند به اوج رسانده است. رونمایی از دو وسیله جانبی به‌منظور بهبود هرچه بیشتر تجربه کاری کاربران در تعامل با محتویات صوتی و تصویری نیز در این انتخاب بی‌تاثیر نبوده است. این در حالی است که احتمالا در آینده شاهد تبعیت دیگر برندهای فعال بازار از این نوع طراحی و ارائه تجهیزات جانبی سازگار با گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

بهترین گجت الکترونیکی پوشیدنی
در میان بهترین‌های این بخش می‌توان به سونی اکسپریا Ear، سونی اکسپریا Eye و ال‌جی ۳۶۰ VR اشاره کرد که در نهایت سونی اکسپریا Ear به‌عنوان برترین محصول در این دسته انتخاب شد. تعداد رونمایی از ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی در کنگره جهانی موبایل سال جاری، کاهش محسوسی در مقایسه با آنچه سال گذشته شاهد بودیم را تجربه کرد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تلاش شرکت‌های مختلف به‌منظور ارائه قابلیت‌های جدید در قالب ساعت‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی باشد. با این وجود، بهره‌گیری از قابلیت‌های ویژه با هدف تطمیع نیازهای روزانه کاربران در اکسپریا Ear سونی به وضوح دیده می‌شود. این دستگاه الکترونیکی سونی به نحوی طراحی شده که به جای تمرکز دائم روی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند، نگاهی جدید به زندگی و آنچه در پیرامون شما در جریان است داشته باشید.  اکسپریا Ear با بهره‌گیری از طراحی ارگونومیک برای استفاده در تمام ساعات روز طراحی شده است و هشدارهای ضروری، قرارهای ملاقات، پیامک‌ها و تماس‌ها را در گوش شما نجوا می‌کند. علاوه بر این، Ear را باید یک دستیار هوشمند مجازی به‌حساب آورد که توانایی پاسخگویی به فرامین صوتی صادر شده از سوی شما را نیز دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا