کشوری با بزرگترین شبکه قطار پرسرعت جهان(+عکس)

موبنا – زیرساخت های حمل و نقل اهمیت بسیار حیاتی در معاملات اقتصادی کشورها دارد تا جائیکه به عنوانیکی از نمادهای توسعه مورد توجه قرار می گیرد. از این رو کشورهای پیشرفته و در حال توسعه توجه ویژه ای را به افزایش قابلیت ها و ظرفیت های خود در این بخش معطوف می کنند. در …

موبنا – زیرساخت های حمل و نقل اهمیت بسیار حیاتی در معاملات اقتصادی کشورها دارد تا جائیکه به عنوانیکی از نمادهای توسعه مورد توجه قرار می گیرد. از این رو کشورهای پیشرفته و در حال توسعه توجه ویژه ای را به افزایش قابلیت ها و ظرفیت های خود در این بخش معطوف می کنند. در این میان شبکه ریلی نیز در جابجایی مسافر و بار دارای جایگاه ممتازی است.

بروز رسانی شبکه ریلی سنتی و بکارگیری ابزارهای مدرن جابجایی در این بخش طی برنامه های چند ساله در بسیاری از کشورها دنبال می شود و البته این جریانی است که از مدت ها قلب آغاز شده و در بسیاری از مناطق هم اکنون فازهای پایانی خود را سپری می کند! در میان کشورهای مختلف؛ چین با سرعت قابل تحسینی بروز رسانی شبکه ریلی خود و زیر ساخت های حمل و نقل در این بخش را مدنظر قرار داده و با پیشرفت های تکنولوژیک هم امنون جز تولیدکنندگان و صدرکنندگان تجهیزات این بخش محسوب می شود. در این میان چینی ها یک رکورد جهانی را نیز به نام خود ثبت کرده اند.

چین هم اکنون بزرگترین شبکه ریلی قطار پرسرعت در جهان را در اختیار دارد. براساس داده های موجود در انتهای سال ۲۰۱۵ میلادی، طل شبکه ریلی پرسرعت چین به ۱۹ هزار کیلومتر می رسد که برابر با ۶۰ درصد کل شبکه ریلی پرسرعت فعال در سطح جهانی است.

کسب این رکورد موجب توقف چینی ها نشده است زیرا آنها در نظر دارند با تامین اعتباری معدل ۸۰۰ میلیارد یوآن(۱۲۰ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۶ برنامه های توسعه ای خود در این بخش را ادامه دهند.

در ادامه تصاویری مرتبط با موضوع بحث از کشور چین را مشاهده می کنید.

4kpmwrd7 7h79ed37 43aa90jv agjwfkky e43f2f63 fgwh2eb2 g7j1drg5 hlrr8mi1 irycdm48 lihosgb0 m3mbfr8h nez1h7by o0h8nf4q rokfvynk sw791ivg tzo1rf1e ubl0hl51

 

منبع: پول نیوز| نویسنده: مازیار دانیالی

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا