افسوس رفتگان و سرور بازماندگان

موبنا – از آن همه هیاهوی اصولگرایان خبری نبود.کسی دیگر به نام مردم سخن نمی گفت!تریبون ها خاموش بود تا صندوق ها حرف بزنند.محافظه‌كاران بازمانده از مجلس رو به روی دوربین ها لبخند می زدنداما هر گاه تنها می شدند در سکوت و افسوس فرو می رفتند. آن سوی مجلس اما صحنه شادی و سرور …

موبنا – از آن همه هیاهوی اصولگرایان خبری نبود.کسی دیگر به نام مردم سخن نمی گفت!تریبون ها خاموش بود تا صندوق ها حرف بزنند.محافظه‌كاران بازمانده از مجلس رو به روی دوربین ها لبخند می زدنداما هر گاه تنها می شدند در سکوت و افسوس فرو می رفتند. آن سوی مجلس اما صحنه شادی و سرور پیروزهای ۷ اسفند بودند. جایی که به علی مطهری اجازه نطق نمی‌دادند اکنون اما به صف بودند تا با او عکس سلفی و یادگاری بگیرند! آخرین صف آرایی جدی‌ نمایندگان مجلس نهم مقابل يكديگر در قضیه توافق هسته ای آشکار شد و در جلسه دیروز به شکل شگفت انگیزی بیشترین حامیان برجام در جناح پیروز انتخابات جمعه قرار داشتند. آیا رفتگان واقعا قربانی برجام شدند؟ هنوز برای نتیجه گیری زود است و باید منتظر ماند و ديد.
اصحاب شمال و يمين مجلسي
نمايندگاني كه شايد هر روز بدون هيچ احساس خاصي وارد مجلس مي‌شدند، روز گذشته با حال نه‌چندان خوبي با در و ديوار هرم سبز خداحافظي مي‌كردند. قدم زدن‌هاي بي هدف در صحن بهارستان از جانب كساني كه راي «نه» مردم را در مقابل چشمان خود ديده بودند، روز گذشته سايه سنگيني بر جو مجلس ايجاد كرده بود. يكي در گوشي تلفن خود عكس هنرپيشه‌هاي خانوم را تماشا مي‌كرد و ديگري مشغول قرائت اندوهنامه براي رفيق حذف شده خود بود.البته آن سوي ميدان بهارستان، بودند افرادي كه پوشه‌ها را در دست راست‌شان گرفته و خوشحال و خندان مشغول نشان دادن علامت پيروزي در مجلس شوراي اسلامي ايران بودند كه ۶سال پيش نشان دادنش جرم داشت!
ثانيه‌هاي ماندگار
بازي سياست اين‌گونه است يك روز بايد خنديد و روز ديگر بايد گريست.خوشا آنان كه در اين بازي معيار مردم را فراموش نمي‌كنند و اهداف خود را براي رسيدن به كسوت هاي گذرا زير پا نمي‌گذارند.مجلس ايران روزي را گذراند كه در ذهن همه باقي بماند و چهره‌هايي را ديد كه شايد غير از روز تصويب برجام تاكنون به خود  نديده بود.بيشتر نماينده‌‌ها آمده بودند. از آنهايي كه شوراي نگهبان رد صلاحيت‌شان كرده بود تا آنهايي‌‌كه مردم خط‌شان زدند.
تقدير از ملت و دولت
رياست مجلس هم هنوز در دستان لاريجاني بود.او نيز كه در ايام انتخابات مانند يكشنبه سياه مورد حمله محافظه‌كاران راديكال قرار گرفته بود،با قدردانی از مردم برای حضور پرشکوه در انتخابات مجلس و سپاسگزاری از رهبرمعظم انقلاب،گفت: این حضور یکپارچه وزن ایران را در صحنه بین المللی بالا برد.لاريجاني در نطق پیش از دستور خود با یادآوری انتخابات مجلس در ۷ اسفند ماه سال جاری افزود: هفتم اسفندماه با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و حضور چشمگیر ملت عزیز صفحه جدیدی برای کشور گشوده شد که از جهات مختلف حائز اهمیت است.رئیس مجلس ضمن قدردانی از همت ملی مردم در انتخابات تصریح کرد: این حضور به این نقطه تمرکز می یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی صحنه گردانان سیاسی دریافت نمایند؛ باید به ملت بزرگوار ایران تبریک گفت که با بزرگی و دقت شرایط کشور را در نظر گرفتند و با همتی بلند راه آینده کشور را هم معین و هم زمینه آن را فراهم کردند.وی افزود: بی تردید راهنمایی‌های مکرر رهبر معظم انقلاب در این همایش ملی اقتدار و ایستادگی سهمی بی بدیل داشته است که از معظم له سپاسگزاریم.رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لازم می دانم از وزارت کشور و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در روز ۷ اسفندماه تشکر کنم و از همه کاندیداها که با حضور خود به رونق انتخابات مدد رساندند تشکر کنم.
دولت صحت را فداي سرعت نكرد
زحمات فراواني براي اين انتخابات و به ثمر رسيدن آن، بدون هيچ حاشيه و حرف اضافه‌اي كشيده شد ولي از همه مهم‌تر تدابيري بود كه دولت براي هرچه بهتر برگزار شدن اين كارزار يا بهتر بگوييم رفراندوم سياسي انجام داد. دولت كه خود را مامور حراست از حق‌الناس مي‌دانست با ظرافت و دقت ساعت‌‌ها وروزها به پاي اين صندوق ها نشست كه خدايي ناكرده تكرار مي‌كنم خدايي ناكرده لايقي به ناحق شكست نخورد و نالايقي بي جهت و منطق پا به خانه ملت نگذارد دولت صحت را فداي دقت نكرد تا نشان دهد كه در مسير اجراي فرامين رهبرمعظم انقلاب راي مردم را حق آنها و حفاظت از آن را واجب شرعي مي داند.
بهارستان با كسي عهد‌ اخوت نبسته
چند ماه بعد از خانه تكاني ۷اسفند، رفتگان بايد چمدان‌هاي خود را ببندند و بروند. ولي آنهايي كه بركرسي هاي مجلس تكيه مي‌زنند بايد از سرگذشت رفتگان بهارستان عبرت بگيرند كه اگر مردم را در نظر نگيرندو به جاي حل مشكلات ملت به دنبال بازي جناحي باشند و مانند اين طيفي كه نماد انقلابي بودن خود را ايستادگي در برابر برجام و گشايش‌اقتصادي مي‌ديدند، عمل كنند،چهارسال به سرعت مي‌گذرد و تنها آه و افسوس براي افرادي باقي خواهد ماند كه راي مردم را به قربانگاه اهداف جناحي برده‌اند!همه بايد بدانند كه اين صندلي‌ها با هيچ احدي عهد اخوت نبسته است.

منبع: روزنامه قانون|نویسنده: سامان‌صابريان

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا