حمله اسیدی به آرایشگاه زنانه

موبنا – این مرد درحالی‌که ظرف اسید به همراه خود داشت، با انگیزه سرقت پول و طلا این دو دختر جوان را مورد حمله اسیدی قرار داد. در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد اسیدپاش که با جا گذاشتن یک لنگه کفش خود فراری شد، آغاز شده است. عصر روز شنبه دو دختر …

موبنا – این مرد درحالی‌که ظرف اسید به همراه خود داشت، با انگیزه سرقت پول و طلا این دو دختر جوان را مورد حمله اسیدی قرار داد. در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد اسیدپاش که با جا گذاشتن یک لنگه کفش خود فراری شد، آغاز شده است.

عصر روز شنبه دو دختر کارآموز در آرایشگاهی در سمنان مشغول انجام کار بودند که صدای زنگ در را شنیدند؛ از داخل چشمی آنها زنی را دیدند بنابراین با تصور این‌که این زن از مشتریان آرایشگاه است، در را باز کردند. اما مردی وارد آرایشگاه شد و این دو دختر را تهدید کرد. دختران جوان درحالی‌که به‌شدت ترسیده بودند، سعی کردند در برابر خواسته این مرد مقاومت کنند؛ ولی درنهایت با ظرفی اسید مواجه شدند که این مرد خشن روی آنها ریخت و درحالی‌که لنگه کفشش را جا گذاشته بود، متواری شد. این اتفاق در نزدیکی میدان سعدی سمنان رخ داد و نانوایی که در نزدیکی محل بود با آگاه شدن مسأله به اورژانس اطلاع داد و آمبولانس بعد از چند دقیقه قربانیان این حادثه را روانه بیمارستان کوثر سمنان کرد. طبق گزارش‌های به دست آمده وخامت حال دختران باعث شد آنها را به مرکز سوختگی در ساری ارجاع دهند.
حال فریبا وخیم است و با سوختگی ٤٠‌درصد در کما به سر می‌برد و دختر دیگر نیز که در ابتدا قادر به صحبت بود و درحال حاضر قدرت تکلم خود را از دست داده، با سوختگی ٢٠‌درصد از سوی پزشکان تشخیص داده شده است. متهم نیز بعد از ارتکاب جرم به سرعت از محل متواری می‌شود و هم‌اکنون نیروی انتظامی درحال جست‌وجوی مرد خاطی است.
نازنین یکی از این قربانیان دراین‌باره به باشگاه خبرنگاران گفت:  «با صدای فریاد فریبا به سمت در دویدم و سعی کردم با گرفتن دست فریبا او را از مخمصه رها کنم که مرد اسید را روی کتف و دست و پای من ریخت.»
دکتر روزخوش، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی زارع ساری گفت: «خدمات ویژه اورژانسی برای هر دو بیمار از ابتدای ساعت پذیرش آغازشده و همچنان ادامه دارد.» وی با بیان این‌که برآوردهای اولیه حکایت ازسوختگی ٢٠ و ٤٠‌درصدی مصدومان از ناحیه صورت و بدن دارد، ادامه داد:  «فریبا با سوختگی ٤٠‌درصد در کما به سر می‌برد و دختر دیگر نیز که در ابتدا قادر به صحبت بود با سوختگی ٢٠‌درصد همراه است و امکان دارد عمق آسیب‌دیدگی به مرور زمان نیز بیشتر شود. بعد از خدمات درمانی در صورت نیاز سرویس‌های ترمیمی و جراحی‌های پلاستیکی در همین مرکز درمانی برای این دو مصدوم انجام خواهد شد.»
همچنین بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و فرماندهی انتظامی سمنان، پیگیری‌ها برای دستگیری مظنونین حادثه اسیدپاشی از ساعت ٥٦:  ١٨ روز شنبه آغاز شده و تلاش ماموران برای کشف کامل ابعاد این حادثه ادامه دارد.
اسیدپاش طلا می‌خواست
این درحالی است که «حیدر آسیابی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان درباره این پرونده به میزان گفت:  «دادستانی در حال تکمیل تحقیقات پرونده و شناسایی و دستگیری متهم متواری است. اسیدپاشی عصر شنبه حوالی ساعت ١٩:٠٠ در یکی از آرایشگاه‌های زنانه سطح شهر سمنان اتفاق افتاد. در جریان این اسیدپاشی دو دختر که از کارآموزان آرایشگاه بوده‌اند، مصدوم شدند. همچنین براساس اظهارات مصدومان لحظه حادثه زنگ آرایشگاه به صدا در آمده و یکی از دختران به خیال این‌که مشتری خانم پشت در ایستاده، نسبت به باز کردن در اقدام می‌کند و متهم بلافاصله به زور وارد آرایشگاه شده و آنها را تهدید می‌کند. متهم به آنها گفته طلا و جواهرات خود را به من بدهید چون اسید در
اختیار دارم.»
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ادامه داد: «با مقاومت دختران درگیری فیزیکی بین آنها رخ داده است و در جریان گلاویزی طرفین متهم اسید را به سوی آنها پاشیده که روی لباس‌های دو قربانی ریخته شده است. اسید مورد استفاده اکثرا کف آرایشگاه ریخته شده و یکی از مصدومان با افتادن به کف آرایشگاه آغشته به اسید آسیب دیده است. همچنین متهم با جا گذاشتن یک لنگه کفش خود در صحنه با موتور سیکلت از محل متواری شده است.»   آسیابی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «دادستانی بلافاصله پس از اطلاع از موضوع به همراه معاونان دادستان و بازپرس شعبه اول این دادسرا و فرمانده انتظامی شهرستان در صحنه وقوع جرم حضور یافت و محل حادثه توسط تیم بررسی‌کننده صحنه جرم بازرسی مورد بازدید و آثاربرداری قرار گرفت. پس از آن به بیمارستان نیز مراجعه شد که جانشین فرمانده انتظامی استان و رئیس پلیس آگاهی استان نیز حضور داشتند و با نظارت و هدایت دستورات لازم از سوی بازپرس رسیدگی‌کننده صادر و تحقیقات در برای دستگیری متهم و مشخص شدن علت و انگیزه قضیه ادامه دارد.» وی با بیان این‌که با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که هدف مهاجم یکی از این دختران به نام فریبا بوده است، گفت: «دستور بررسی دوربین‌های مدار بسته اطراف آرایشگاه از سوی بازپرس رسیدگی‌کننده صادر شده است. مصدومان نیز برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شده‌اند و آسیب‌های وارده خیلی جدی نبوده و بیشتر از ناحیه اندام‌های فوقانی و تحتانی دچار مصدومیت شده‌اند و از ناحیه سر و صورت هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند. دادستانی نیز در حال تکمیل تحقیقات پرونده و شناسایی و دستگیری متهم متواری است.»

روزنامه شهروند

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا