ساعات خوش با دوست ناخوش!؟

هنگامي كه يكي از دوستان شما رفتار تحقيرآميزي در مورد شما دارد لازم است عكس العمل نشان دهيد. شما نبايد دوستاني را كه مي‌توانيد ساعاتي خوب را با آنها سپري كنيد، از دست بدهيد. شايد راهكارهاي ساده در مورد چنين فردي بتواند به شما كمك كند. خشمگين نشويد لازم نيست براي تذكر دادن و صحبت …

هنگامي كه يكي از دوستان شما رفتار تحقيرآميزي در مورد شما دارد لازم است عكس العمل نشان دهيد. شما نبايد دوستاني را كه مي‌توانيد ساعاتي خوب را با آنها سپري كنيد، از دست بدهيد. شايد راهكارهاي ساده در مورد چنين فردي بتواند به شما كمك كند.

خشمگين نشويد

لازم نيست براي تذكر دادن و صحبت كردن با دوستتان بي ادبي كنيد و گستاخانه سخن بگوييد. گاهي اوقات لازم است يك رفتار جدي از خود نشان دهيد و نگذاريد بساط گفت وگو در مورد شما گسترش پيدا كند. رفتار مودبانه شما را از اين وضعيت نجات خواهد داد، نگذاريد اين رفتارها تبديل به عادت شود. لازم است، عكس العمل نشان دهيد و بعد از اينكه او چيزي كه باعث تحقير شما مي‌شود به زبان آورد، با او صحبت كنيد. اجازه ندهيد كه هرچه مي‌خواهند بگويند و شما از يك گوش بشنويد و از گوش ديگر در كنيد.

شوخي و جدي را تركيب نكنيد

اگر دوستتان تكرار رفتار نامناسب خود را با عذر بدتر از گناه يعني شوخي كردن، توجيه مي‌كند هرگز نپذيريد، چرا كه شوخي كردن به موقع و در حد طبيعي دلچسب است. هر رفتاري وقتي از حد خودش فراتر مي‌رود، مضر وآزار دهنده است.

يك گفت وگوي خصوصي

بهترين حالت اين است كه اگر با دوستتان مشكلي داريد، در مرحله اول اين موضوع را خصوصي مطرح كنيد. بعضي از افراد زماني كه با توجه اطرافيان مواجه مي‌شوند، رفتارشان بيشتر تكرار مي‌شود. صحبت خصوصي شما باعث مي‌شود كه عدم مداخله اطرافيان بحث را به سمت ديگري سوق ندهد. گاهي اوقات يك گفت وگوي خصوصي مي‌تواند مساله را حل كند. تنهايي صحبت كردن كمك مي‌كند تا با جديت بيشتري با هم وارد بحث شويد، نمي‌توان يكطرفه به قاضي رفت. شايد او هم براي كارهايش دليلي دارد.

يك تذكر

گاهي رفتار آزار دهنده دوستتان تكرار مي‌شود، ممكن است شما صبر كنيد و دوست شما متوجه نشود كه او شما را آزرده است اما به ياد داشته باشيم هركسي از طرز رفتارهاي دوستش هر چند كلامي نباشد، متوجه مي‌شود كه كار اشتباهي كرده است. ديگر زمانش رسيده است تا به او بگوييد كه رفتارش را اصلاح كند. ممكن است او با گفته شما تمسخرآميز برخورد كند اما اين دفعه با جديت از او بخواهيد كه رفتارش را تكرار نكند.

فرصت آخر

اگر اين فرد به رفتار غير قابل قبول خود ادامه داد، بهتر است به رابطه خود با اين شخص پايان دهيد. يكي از ويژگيهاي دوست خوب اين است كه بارها با رفتار نامناسب دوستش را نيازارد. مطمئنا شما قدر و قيمت دوستي تان را مي‌دانيد پس هر كاري براي حفظ دوستي تان انجام داده ايد، اگر دوست شما نمي‌خواهد رفتارهايش را اصلاح كند و به برخوردهاي نامناسبش ادامه مي‌دهد شايد ارزش داشتن يك دوست خوب را نمي‌داند. يادتان باشد، شما هر تلاشي را كه لازم بود انجام داديد تا دوستي تان ادامه پيدا كند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا