خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

موبنا – مازیار دانیالی- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما …

موبنا – مازیار دانیالی- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

vi38xzvw
یکی از لوکس ترین خودروهای جهان است که در سال ۱۹۰۶ طراحی شد که شلخص ترین مدل آن در سال ۱۹۰۸ روانه بازار شد. هر چند ظاهر این خودرو در روزگار امروز ما بسیار ابتدایی به نظر می رسد اما این خودروی اشرافی همچنان جز ارزشمندترین محصولات چهارچرخ جهان است.

کادیلاک فلیت وود الدرادو مدل ۱۹۵۳ تا ۲۰۰۲

3zurjhc9
نام الدرادو همواره با لوکس ترین تولیدات برند کادیلاک مترادف بوده است. تداوم تولید در حدود ۶ دهه و ۱۱ نسل بیانگر اقبال گسترده مشتریان نسبت به این محصول رویایی است. از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۲ الدرادو نام فلیت وود را نیز با خود همراه داشت که هم اکنون جز کمیاب ترین و البته ترین انواع الدرادو به شمار می روند.

کادیلاک وی -۱۶ مدل ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰

arsjtn5x

سیکستین پرچمدار محصولات این برند آمریکایی در دهه ۳۰ بود. طی ۱۱ سال ۴۷۰۰ دستگاه از آن تولید شد که سندی بر محبوبیت و تقاضای بالا برای خرید آن است.

شورولت کامارو محبوب تمام دوران ها

nwa81iv4

این عضلانی قدرتمند نیاز به معرفی ندارد از نسل اول آن که در سال ۱۹۶۷ تولید شد تا آخرین مدل های آن یکی از مطرح ترین خودروهای جهان بوده است. رانندگی با صدای غرش موتور کامارو بخشی از آرزوهای هر ماشین بازی را شکل داده است.

شورولت کوروت مدل ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۷

wlt214vv

دوران جوانی بسیاری از عاشقان دنیای خودرو با آرزوی سواری کوروت سپری شده است. این لاین خاص از شورولت همواره محصولی مطرح در تمام دوران ها بوده و از این رو وارد لیست تاریخ سازترین خودروهای جهان شده است. کوروت هم اکنون نیز مشهورترین محصول اسپرت برند شورولت به شمار می رود. استینگ ری های دهه ۶۰ همواره به خاطر طراحی آینده نگر خود تحسین شده اند.

شورولت ال کامینو مدل ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۷

f92lsvqw

ایده طراحی ال کامینو ساخت خوردویی کوپه با جایه استراحتی ویژه برای راننده بود.  ال کامینو در زبان اسپانیایی به مفهوم “مسیر” کاربرد دارد. این خودرو بویژه در آمریکای لاتین بسیار محبوب بود.

شورولت نووا اس اس مدل ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۲

dcunzkxx

شورولت ۲ یا نووا یکی از خودروهای جمع و جو لاین شوروالت است که محبوبیت بالایی طی تاریخ داشته است. مدل اس اس نووا با یک موتور قدرتمند ۵.۷ لیتری و ۳۹۵ اسب بخار خروجی یکی از گزینه های محبوب دهه ۷۰ بوده است.

کرایسلر ۳۰۰ سری لتر مدل ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۵

6d256tuk

شاید جد بزرگ کرایسلر ۳۰۰ امروزی باشد؛ خودرویی لوکس که با تولید محدود خود بیشتر هم محبوب شد. تا زمانی که یکی از محصولات کرایسلر را ازنزدیک مشاهده نکرده باشید درک حس یک خودروی متفاوت ممکن است به خوبی امکان پذیر نباشد. این ویژگی ها موجب شده تا کرایسلر ۳۰۰ لتر سری وارد لیت تاریخ سازترین خودروهای جهان شود.

سیتروئن ترکشن آوانت مدل ۱۹۳۴ تا ۱۹۵۷

z5s9trhq

حتما خودرویی با این ظاهر را بارها در فیلم های مربوط به جنگ جهانی دوم مشاهده کرده اید. این مدل از سیتروئن یکی از تاریخ سازترین محصولات خودرویی در تمام دوران است.

سیتروئن ۲ سی وی مدل ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰

qu4zi83n

این خودروی اقتصادی از سیتروئن در اواخر دهه ۴۰ طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. به زغم سادگی، زبان طراحی این خودرو طی دوران های مختلف جایگاه ویژه خود را حفظ کرد.

سیتروئن دی اس مدل ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵

2h81tb3n

شاید نام دی اس را این روزها با خودروهای آینده نگری از پژو-سیتروئن بشناسیم اما دی اس لاینی از سیتروئن محسوب می شود که در فاصله سال هایی ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ میلادی با طراحی فوق العاده خاص خود همواره نظر مخاطبان را به سوی خود جلب می کرد. از این رو نام سیتروئن دی اس در لیست تاریخ سازترین خودروهای جهان جاودانه شده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا