نتایج نشست جدید تعیین دستمزد ۹۵

فرامرز توفیقی از نتایج نشست امروز کارگروه تخصصی تعیین مزد سال ۹۵ مشمولان قانون کار خبر داد و گفت: به خاطر اختلاف فاحش اندیشه‌های کارگران با کارفرمایان بر سر مفاهیم اولیه سبد معیشت خانوار، جلسه امروز به نتیجه نرسید. مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران ایران اظهار داشت: هنوز درک درستی از سبد معیشت خانوار وجود …

فرامرز توفیقی از نتایج نشست امروز کارگروه تخصصی تعیین مزد سال ۹۵ مشمولان قانون کار خبر داد و گفت: به خاطر اختلاف فاحش اندیشه‌های کارگران با کارفرمایان بر سر مفاهیم اولیه سبد معیشت خانوار، جلسه امروز به نتیجه نرسید.

مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران ایران اظهار داشت: هنوز درک درستی از سبد معیشت خانوار وجود ندارد و کارفرمایان اعداد و ارقامی را مطرح می‌کنند که منابع مشخصی نداشته و مباحث آنها بیشتر بر مبنای زنده ماندن نیروی کار است تا اینکه افراد بتوانند در مشاغل خود فعالیت هم داشته باشند.

توفیقی، کالری مناسب برای نیروی کار را ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری در روز دانست و افزود: کارفرمایان سبد معیشت خانوار روستایی را برای کلانشهرها مطرح می‌کنند و تاثیر مسکن، آموزش، درمان و … در آن دیده نشده است.

این مقام مسئول کارگری همچنین از بی‌ارتباط بودن وظایف دولت در زمینه تقویت معیشت نیروی کار با وظایف کارفرمایان سخن گفت و بیان داشت: کارفرمایان درخواست کردند امسال نیز به روش چانه‌زنی بسته مزدی سال ۹۵ مشمولان قانون کار تعیین شود. در عین حال همکاری خوبی نیز از سوی نمایندگان وزارت کار مشاهده نمی‌شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا