مواضع اپل در قبال اف بی آی موجب افزایش محبوبیت تیم کوک شده است

موبنا – این گزارش همچنین نشان دهنده قدرت داده های آماری در گمراه ساختن مردم است؛ چراکه در نگاه نخست اینطور به نظر می آید که دو شخصیت نام برده شده، بیشترین هواداران را در میان مردم دارند و اشاره شده که به ترتیب ۴۸ و ۳۹ درصد از رای های مثبت را به خود اختصاص …

موبنا – این گزارش همچنین نشان دهنده قدرت داده های آماری در گمراه ساختن مردم است؛ چراکه در نگاه نخست اینطور به نظر می آید که دو شخصیت نام برده شده، بیشترین هواداران را در میان مردم دارند و اشاره شده که به ترتیب ۴۸ و ۳۹ درصد از رای های مثبت را به خود اختصاص داده اند، با این همه اگر گزارش را تا انتها بخوانید درخواهید یافت که مارک زاکربرگ در عین حال کمترین تعداد طرفداران را [به لحاظ جلب اطمینان کاربران] دارد.

خوب برای آنکه درک بهتری از این آمار و ارقام داشته باشید بهتر است اطلاعات مختصری را در مورد افراد مشارکت کننده در این نظرسنجی برایتان مطرح نماییم.

در ابتدا اینکه، اغلب ۱۹۳۵ نفری که در این نظر سنجی شرکت کرده اند حتی یک بار هم اسم مدیرعامل های دیگری که در پرسشنامه به آنها اشاره گردیده را نشنیده بودند (برای نمونه جف بزوس، ساتیا نادلا، ایلان ماسک و تراویس کالانیک).

سوال: احساس شما نسبت به این مدیر عامل ها چیست؟ (رنگ آبی نظر مثبت را نشان می دهد)

براساس گزارش، جف بزوس محبوب ترین مدیرعامل حوزه تکنولوژی بعد از این دو نفر است و پس از آن لری پیج مدیرعامل آلفابت و سپس ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت قرار دارد و در انتها نیز ایلان ماسک این جایگاه را به خود اختصاص داده.

در پرسشنامه ارائه شده همچنین  از شرکت کنندگان سوال گردیده که تا چه اندازه به شرکت های حوزه فناوری و حفاظت از داده های شخصی شان اعتماد دارند که آمازون با اختصاص ۵۷ درصد از پاسخ های مثبت به خود توانست در صدر لیست معتمدترین شرکت ها جای بگیرد.

آنطور که مشخص گردید، جامعه آماری دیدگاه خوبی نسبت به اوبر ندارد و حتی نوعی حس تنفر نسبت به مدیر عامل آن در میان آنها وجود دارد و به همین خاطر این شرکت کرایه اتومبیل توانست تنها ۱۸ درصد از اعتماد داوطلبان را به خود جلب نماید.

اپل نیز احتمالا به خاطر موضع سخت گیرانه اش در قبال اف بی آی توانست ۵۴ درصد از رای های مثبت را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که تنها ۳۲ درصد از رای دهندگان به فیسبوک و حفظ اطلاعات شخصی شان در این سایت اطمینان دارند که رقم پایینی محسوب می شود.

اما شرکت Morning Consult از این جهت اقدام به تهیه گزارش تازه اش کرده تا نشان دهد که مردم بعد از موضع گیری تیم کوک چه دیدگاهی نسبت به او پیدا کرده اند.

البته نمی توان تصور کرد که این افراد تا پیش از مقاومت مدیرعامل اپل برای قفل گشایی آیفون رضوان فاروق چه دیدگاهی نسبت به وی داشته اند اما آنطور که گزارش این شرکت آماری نشان میدهد ۵۱ درصد از افراد مشارکت کننده در نظر سنجی باور دارند که اپل باید موبایل این تروریست را قفل گشایی کند در حالی که ۳۳ درصد دیگر با چنین اقدامی مخالفند (۱۶ درصد دیگر ابدا اطلاعی از این موضوع ندارند و اهمیتی به آن نمی دهند).

با این همه، Morning Consult اعلام داشته: وقتی داوطلبان از برخی استدلال های اپل برای ممانعت از این کار آگاه شدند، بیشتر از قبل از مواضع آن در مقابل اف بی آی حمایت کردند.

منبع:دیجیاتو|نویسنده:مریم موسوی

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا