پیشنهاد برخی گروه‌ها برای بستن اینترنت در روز انتخابات

به گزارش خبرنگار موبنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم جایزه ملی کیفیت که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه کارکرد این شبکه‌های اجتماعی صرفا برای انتخابات نیست و طبق گزارش‌هایی که دریافت کردم ۲۰ درصد فعالیت شبکه‌ها معطوف به انتخابات شد، گفت: تصمیم دولت بر این شد که می‌توانیم …

به گزارش خبرنگار موبنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم جایزه ملی کیفیت که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه کارکرد این شبکه‌های اجتماعی صرفا برای انتخابات نیست و طبق گزارش‌هایی که دریافت کردم ۲۰ درصد فعالیت شبکه‌ها معطوف به انتخابات شد، گفت: تصمیم دولت بر این شد که می‌توانیم امنیت شبکه‌ها را حفظ و مراقبت کنیم و در نتیجه پیام‌رسان‌ها در روز انتخابات بسته نشوند.
وی توضیح داد: همچنان که حدود سه ماه گذشته کمیته مشترکی با وزارت کشور برای مدیریت این موضوع تشکیل شد و پس از انتخابات مردم نیز ثابت کردند که آگاهند و تخلف چندانی پیش نیامد.
واعظی همچنین با اشاره به تدابیر وزارت ارتباطات برای آنتن‌دهی تلفن همراه در تعطیلات نوروز و در جاده‌‌ها گفت: برای جاده‌ها شهرهای توریستی و شهرهای زیارتی که تراکم جمعیت پیش می‌آید برنامه ویژه‌ای داریم .
وزیر ارتباطات گفت: هر ساله اپراتورها برای پوشش این وضعیت افزایش ظرفیت می‌دهند یا از BTS سیار استفاده می‌کنند و امسال نیز کمیته‌ای برای این منظور ایجاد شده که فردا یا پس‌فردا ابلاغیه‌ای از سوی وزارت ارتباطات به اپراتورها با مضمون افزایش کیفیت خدمات در این ایام ارسال می‌شود.
واعظی در پاسخ به این سوال که ارایه آمار تبادل ۲۰۰ میلیون پیام در شبکه‌های اجتماعی شائبه رصد پیام‌رسان‌ها را ایجاد می‌کند گفت: کلیات تحولات شبکه‌های داخلی و شبکه‌های خارجی در هر کشوری از جمله کشور ما رصد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه با حفظ حریم خصوصی افراد اجازه دسترسی به حریم شخصی کاربران را نمی‌دهیم گفت:اما اینکه از میان تحولات شبکه‌های اجتماعی چه میزان اطلاعات مربوط به عکس، متن، سرگرمی، علمی،‌انتخابات و همه موضوعات است را ما و همه می‌توانیم رصد کنیم.
واعظی همچنین درباره نحوه برخورد با پیام‌رسان‌های خارجی از این پس گفت: معتقدیم که ابتدا باید تمامی تلاش خود را بر تقویت شبکه‌های داخلی توسط بخش خصوصی متمرکز کنیم که در حال حاضر یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی ۳ میلیون کاربرد دارد و باید به تقویت دیگر شبکه‌ها برای رسیدن به کاربرهای میلیونی کمک کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استفاده از شبکه‌های داخلی باعث افزایش سرعت تبادلات و حافظ اطلاعات از خارجی‌ها می‌شود گفت: سیاست اصلی ایران بر این است که مردم از شبکه‌های سالم استفاده کنند و دوم اینکه این شبکه‌ها بومی باشند.
وی یادآور شد: در شرایط پساتحریم که مشکلات مبادلات کاری با ایران برطرف شده پیام‌رسان‌های خارجی دیگر منعی برای انتقال سرورهایشان به ایران ندارند و اگر تمایلی به این کار داشته باشند از آنها استقبال می‌کنیم.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا