تاکید روحانی بر همکاری مشترک تهران – باکو

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، عصر شنبه در این تماس تلفنی که توسط آقای “الهام علی اف” انجام شد، به سفر اخیر وی به تهران اشاره و تاکید کرد: اجرای سریع توافقات دو کشور می تواند سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را بیش از پیش عمق و وسعت دهد. رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد …

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، عصر شنبه در این تماس تلفنی که توسط آقای “الهام علی اف” انجام شد، به سفر اخیر وی به تهران اشاره و تاکید کرد: اجرای سریع توافقات دو کشور می تواند سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را بیش از پیش عمق و وسعت دهد.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافقات میان دو کشور، بستر برای همکاری های مشترک سه جانبه میان ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه نیز بویژه در حوزه های ترانزیت، انرژی و تجارت مهیاتر شود.

روحانی با تشکر از تماس تلفنی آقای علی اف ، برای ملت و دولت جمهوری آذربایجان آرزوی سربلندی کرد.

علی اف رییس جمهور آذربایجان نیز در ابتدای این تماس تلفنی ، با تشکر از میهمان نوازی دولت و ملت ایران از هیات آذربایجانی در سفر به تهران ، تاکید کرد که با اجرای توافقات نشست تهران ، فصل نوینی در روابط دو کشور گشوده می شود.

وی به موضوع پیوند خطوط راه آهن ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان در چارچوب ایجاد کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: این موضوع را می توان سریعتر نهایی و اجرایی کرد.

رییس جمهور آذربایجان در این گفت وگو اطمینان داد که تمام توافقات و مصوبات نشست روسای جمهوری ایران و آذربایجان در تهران ، سریعا اجرایی و عملیاتی خواهند شد.

وی همچنین برای ملت و دولت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا