اولین اظهارات هاشمی بعد از انتخابات

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد. در این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تقدیر و تشکر از  مردم بزرگوار ایران اسلامی که در روز انتخابات هفتم اسفند، حماسه‌ای دیگر در راستای تقویت نظام اسلامی آفریدند، گفت: در شرایط بسیار حساس منطقه که نا‌امنی چندین کشور را فرا گرفته، …

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

در این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تقدیر و تشکر از  مردم بزرگوار ایران اسلامی که در روز انتخابات هفتم اسفند، حماسه‌ای دیگر در راستای تقویت نظام اسلامی آفریدند، گفت: در شرایط بسیار حساس منطقه که نا‌امنی چندین کشور را فرا گرفته، برگزاری پرشور انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در فضای کاملاً آرام و منظم، می‌تواند الگویی از مردم‌سالاری برای ملت‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان با تأکید بر این جمله که «انتخابات دیروز پدیده‌ی ارزشمندی در تاریخ ایران اسلامی خواهد بود»، حضور بیش از ۳۲ میلیون نفری و  بیش از ۶۰ درصدی را سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام خواند و گفت: برگزاری منظم و آرام انتخابات در سراسر کشور و حضور ستایش‌برانگیز و مسئولانه مردم در انتخابات، تأکیدی بر تداوم نقش آنان برای تقویت پایه‌های نظام بود و باید از این سرمایه‌ی ارزشمند در راه ساختن ایران اسلامی بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «رقابت‌ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرا رسیده است»، گفت: احتیاج به هماهنگی مثال‌زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه‌ی آن بود. چون هر‌چه بود و هر‌چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف‌برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تشکر از همه‌ی نامزدها و حامیان آنان در سراسر کشور و همچنین همکاری مجریان و ناظران برای برگزاری بهتر انتخابات، اظهار امیدواری کرد که نتیجه انتخابات هر چه باشد، به خیر و صلاح کشور و برای ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان و مورد رضایت نظام، مردم و رهبری باشد.

ایشان از برقراری آتش‌بس در سوریه نیز ابراز رضایت کرد و گفت: باید تلاش کنیم این آتش بس تداوم داشته باشد تا به پایان جنگ برسد و کمر تروریست‌ها شکسته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سال آینده، سال پایان عملیات تروریستی در منطقه باشد، گفت: زندگی در فضای امن و آرام، حق مردم منطقه است و همه‌ی خیرخواهان باید کمک نمایند تا مردم منطقه به این حق خود برسند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی آیت‌الله واعظ طبسی، به خشم و غضب رژیم پهلوی نسبت به ایشان و خدمات ارزنده‌شان در تمام سال‌های مبارزه و پیروزی اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه یکی از قطب‌های مبارزه و انقلاب در خراسان بزرگ بود و امیدواریم سلامتی خود را بازیابند و به مسئولان پزشکی توصیه می‌نماییم، برای بهبود حالشان بیشتر تلاش کنند.

ایشان درگذشت دکتر شاملو، دبیر کمسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام  را به اعضای مجمع و همکارانشان در دبیرخانه و همچنین به خانواده داغدارشان تسلیت گفت.

آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورهای درگیر با گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن ارائه داد.

در ادامه جلسه، چهار موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص انتقال محکومین به حبس میان دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت‌های چین، پاکستان و ترکمنستان و همچنین استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و بررسی، نظر مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا