سن بازنشستگی تغییر نمی کند

درباره مهمترین مطالبات اجتماعی مطرح از نمایندگان مجلس دهم اظهار کرد: توقع و انتظاری که از نمایندگان مجلس دهم داریم این است که مطالباتشان از سازمان تامین اجتماعی در راستای ماموریت‌های این سازمان باشد. وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ماموریت‌های عدیده‌ای را در عرصه‌های مختلف از امور بیمه‌ای گرفته تا درمان بیمه شدگان دارد و …

درباره مهمترین مطالبات اجتماعی مطرح از نمایندگان مجلس دهم اظهار کرد: توقع و انتظاری که از نمایندگان مجلس دهم داریم این است که مطالباتشان از سازمان تامین اجتماعی در راستای ماموریت‌های این سازمان باشد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ماموریت‌های عدیده‌ای را در عرصه‌های مختلف از امور بیمه‌ای گرفته تا درمان بیمه شدگان دارد و به همین خاطر انتظارات از این سازمان و همچنین ایجاد تعهدات جدید باید بر همین مبنا باشد.

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان تامین اجتماعی درباره وضعیت بررسی و تصویب نظام چندلایه تامین اجتماعی نیز گفت: نظام چندلایه تامین اجتماعی هنوز بررسی نشده است و مسلما اعتباری نیز برای آن در لایحه بودجه ۹۵ درنظر گرفته نشده است. نظام چندلایه تامین اجتماعی در دولت بررسی خواهد شد و ممکن است در احکام برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

تاج‌الدین همچنین تاکید کرد: چندی پیش اظهاراتی مبنی بر پیشنهاد دولت برای تغییر سن بازنشستگی مطرح شده بود اما این موضوع به هیچ وجه در دستور کار دولت قرار ندارد. بررسی برنامه ششم توسعه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ادامه دارد و طبق آن مبنای پرداخت مستمری بازنشستگی به روال سابق بر اساس حق بیمه پرداختی دوسال آخر خدمت محاسبه می‌شود و تغییر سن بازنشستگی را نخواهیم داشت.

۱۷۶/

دکمه بازگشت به بالا