جزییات پرداخت عوارض طرح ترافیک ۹۵

مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت آرم طرح ترافیک سال ۹۵ می توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام و پرداخت الکترونیکی عوارض طرح سالانه شان اقدام کنند، تصریح کرد:‌ نرخ تعرفه آرام سالانه در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده است. وی گفت: …

مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت آرم طرح ترافیک سال ۹۵ می توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام و پرداخت الکترونیکی عوارض طرح سالانه شان اقدام کنند، تصریح کرد:‌ نرخ تعرفه آرام سالانه در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده است.

وی گفت: امسال، تعرفه پرداخت عوارض سالانه به صورت روزانه تفکیک شده تا موجب کاهش تقاضا برای ورود به محدوده طرح ترافیک باشد.

قنبرنژاد افزود: متقاضیان طرح به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از متقاضیان ۹۰ روزه، ۱۹۰ روز و ۲۹۰ روزه که همان طرح سالیانه است.

وی تصریح کرد: شهروندان می توانند با انتخاب روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد دارند اقدام به پرداخت عوارض کنند.

قنبرنژاد گفت: بر این اساس نرخ عوارض سالانه در مورد تقاضاهای از یک تا نود روز عبارت است از حاصل ضرب نرخ پایه (حقیقی و حقوقی) درتعداد روزهای درخواستی در ضریب ۱،۶ همچنین برای تقاضاهای از یک تا صد و نود روز نیز حاصل ضرب تعداد روزهای درخواستی در نرخ پایه و ضریب ۱،۸ تعیین شده است.

وی افزود:‌ آن دسته از شهروندانی که از یک تا ۲۹۰ روز کاری را انتخاب می کنند نیز باید حاصل ضرب تعداد روزهای درخواستی در نرخ پایه و ضریب ۲ را پرداخت کنند.

قنبرنژاد با تاکید براینکه به مبالغ فوق ۲۰ درصد نیز برای توسعه حمل و نقل ریلی افزوده خواهد شد، گفت: امسال تلاش کردیم نرخ پایه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک حقیقی و حقوقی در مقایسه با سال گذشته تغییر نکند در عین حال که ضریبی در نظر گرفته شده تا شهروندان براساس میزان ترددشان در محدوده عوارض پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند از طرحهای روزانه و هفتگی هم برای ترددهای اضطراری خود در محدوده استفاده کنند، افزود: برای طرح روزانه بدون محدودیت زمانی با احتساب ۲۰ درصد توسعه حمل ونقل ریلی بهای ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان، از ساعت ۱۰ صبح به بعد بهای ۲۸ هزار تومان و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ بهای ۱۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

قنبرنژاد گفت: همچنین برای طرح هفتگی نیز نرخ یکصد و ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا