رقابت ها تمام شد،دوران همکاری فرا رسیده است

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه صبح امروز -شنبه- مجمع تشخیص مصلحت نظام این مطلب را بیان کرد و افزود: احتیاج به هماهنگی مثال زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه آن بود؛ چون هر چه بود و هر چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف برانگیز دامن زده شود که …

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه صبح امروز -شنبه- مجمع تشخیص مصلحت نظام این مطلب را بیان کرد و افزود: احتیاج به هماهنگی مثال زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه آن بود؛ چون هر چه بود و هر چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.
وی با بیان این که «انتخابات دیروز پدیده ی ارزشمندی در تاریخ ایران اسلامی خواهد بود» ، حضور بیش از ۳۲ میلیون نفری و بیش از ۶۰ درصدی را سرمایه ای ارزشمند برای نظام خواند.
هاشمی گفت: برگزاری منظم و آرام انتخابات در سراسر کشور و حضور ستایش برانگیز و مسئولانه مردم در انتخابات، تأکیدی بر تداوم نقش آنان برای تقویت پایه های نظام بود و باید از این سرمایه ارزشمند در راه ساختن ایران اسلامی بهتر و بیشتر استفاده کنیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از همه نامزدها و حامیان آنان در سراسر کشور و همچنین همکاری مجریان و ناظران برای برگزاری بهتر انتخابات، اظهار امیدواری کرد که نتیجه انتخابات هر چه باشد، به خیر و صلاح کشور و برای ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان و مورد رضایت نظام، مردم و رهبری باشد.
همچنین در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد هاشمی رفسنجانی با تقدیر و تشکر از مردم بزرگوار ایران اسلامی که در روز انتخابات هفتم اسفند، حماسه ای دیگر در راستای تقویت نظام اسلامی آفریدند، گفت: در شرایط بسیار حساس منطقه که نا امنی چندین کشور را فرا گرفته، برگزاری پرشور انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در فضای کاملاً آرام و منظم، می تواند الگویی از مردم سالاری برای ملت ها باشد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبر روز گذشته -جمعه- به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

*زندگی در فضای امن و آرام، حق مردم منطقه است
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه بااشاره به اوضاع منطقه، از برقراری آتش بس در سوریه نیز ابراز رضایت کرد و گفت: باید تلاش کنیم این آتش بس تداوم داشته باشد تا به پایان جنگ برسد و کمر تروریست ها شکسته شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سال آینده، سال پایان عملیات تروریستی در منطقه باشد، گفت: زندگی در فضای امن و آرام، حق مردم منطقه است و همه خیرخواهان باید کمک کنند تا مردم منطقه به این حق خود برسند.

*آیت الله واعظ طبسی همیشه یکی از قطب های مبارزه و انقلاب در خراسان بزرگ بود
هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی آیت الله واعظ طبسی، به خشم و غضب رژیم پهلوی نسبت به وی و خدمات ارزنده شان در تمام سال های مبارزه و پیروزی اشاره کرد و گفت: او همیشه یکی از قطب های مبارزه و انقلاب در خراسان بزرگ بود و امیدواریم سلامتی خود را بازیابند و به مسئولان پزشکی توصیه می کنیم، برای بهبود حالشان بیشتر تلاش کنند.
وی درگذشت دکتر شاملو، دبیر کمسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام را به اعضای مجمع و همکارانشان در دبیرخانه و همچنین به خانواده داغدار او تسلیت گفت.
همچنین شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورهای درگیر با گروه های تروریستی در منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن ارائه داد.

*استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس تایید شد
همچنین در ادامه جلسه، چهار موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص انتقال محکومین به حبس میان دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت های چین، پاکستان و ترکمنستان و همچنین استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس در دستور کار قرار گرفت و پس از بحث و بررسی، نظر مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا