کشف موشک‌های ساخت ترکیه و چین در مرز سوریه

به گزارش شهدای ایران، نیروهای اردنی به تازگی در مرز این کشور با سوریه، یک محموله قاچاق تسلیحات نظامی را توقیف کردند که حامل شمار زیادی موشک دوش پرتاب و تسلیحات برای تروریست های در حال جنگ در سوریه بود. نیروهای اردنی به صورت روزمره با قاچاقچیان تسلیحات نظامی که با کامیون یا چهارپا اقدام …

به گزارش شهدای ایران، نیروهای اردنی به تازگی در مرز این کشور با سوریه، یک محموله قاچاق تسلیحات نظامی را توقیف کردند که حامل شمار زیادی موشک دوش پرتاب و تسلیحات برای تروریست های در حال جنگ در سوریه بود. نیروهای اردنی به صورت روزمره با قاچاقچیان تسلیحات نظامی که با کامیون یا چهارپا اقدام به قاچاق تسلیحات نظامی به سوریه می کنند، مواجه هستند.

رای الیوم در گزارشی اعلام کرد که روزانه انواع مختلف سلاح از جمله مهمات، بمب های دست‌ساز و مسلسل‌‌های ساخت چین یا ترکیه در مرز اردن با سوریه کشف و ضبط می شود.
موشک های دوش پرتاب سام و استریلا که برای هدف قرار دادن بالگرد در ارتفاع کم، به کاربرده می شود نیز از جمله تسلیحات کشف شده در مرز اردن با سوریه است.

این درحالی است که مقامات اردنی اغلب در بیانیه های رسمی خود از ذکر نوع تسلیحاتی که در مرز این کشور با سوریه کشف وضبط می شود، خودداری کرده و تنها به ذکر این مطلب که مقادیری تسلیحات قاچاق توقیف شده است، اکتفا می کنند.

ارتش اردن پیشتر اعلام کرد که ماه گذشته دست کم ۱۴ نفر که قصد عبور قاچاقی از مرز این کشور را داشتند، کشته و دو نفر نیز زخمی شدند.

مرزهای اردن و ترکیه مبادی اصلی ورود تروریست ها در سوریه به شمار می روند.

منبع: العالم
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا