میوه‌های قاچاق با تریلی ۱۸ چرخ از مبادی آسفالته وارد کشور می‌شود

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سید محسن محمودی اظهار داشت: اتحادیه بارفروشان پیش از این اطلاعیه ای را به واحدهای صنفی مبنی بر تشدید برخورد با صنوف متخلف و دخیل در امر قاچاق صادر کرده است اما در جلسه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بر این …

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سید محسن محمودی اظهار داشت: اتحادیه بارفروشان پیش از این اطلاعیه ای را به واحدهای صنفی مبنی بر تشدید برخورد با صنوف متخلف و دخیل در امر قاچاق صادر کرده است اما در جلسه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بر این شد که اطلاعیه ای دیگری نیز از سوی مسئولین مربوطه تنظیم شود و در اختیار اتحادیه برای ابلاغ به واحدهای صنفی قرار بگیرد.

وی در مورد میزان میوه های قاچاق در بازار گفت: در حال حاضر به جز موز، نارگیل، آناناس و زنجبیل که به صورت قانونی وارد کشور می شود، واردات مابقی اقلام میوه، ممنوع است و در حکم قاچاق محسوب می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان درخصوص برخورد با قاچاقچیان میوه و تره بار اظهار داشت: می توان جلوی قاچاق میوه را گرفت چون میوه ها از راه کوه و کمر و غار وارد کشور نمی شوند بلکه با تریلی ۱۸ چرخه و از مبادی آسفالته به کشور می آیند.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی که لیست ارقام ممنوعه میوه را اعلام کردند، خودشان باید پیگیر و معترض به واردات و قاچاق میوه های ممنوعه باشند.

محمودی با تاکید بر جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق در مبادی ورودی کالا تصریح کرد: اگر نیاز به واردات کالا داریم و کمبودی احساس می شود، باید واردات آن کالاها از مبادی قانونی صورت پذیرد.

وی ضمن بیان این نکته که قیمت میوه های قاچاق بیش از سه برابر قیمت واقعی است، گفت: اگر سال گذشته اجازه داده بودند که پرتقال ها از مبادی قانونی وارد کشور شود، قیمت پرتقال ها در میدان بیشتر از ۴ هزار تومان نبود اما چون پرتقال ها از راه قاچاق وارد کشور شد، از اول تا آخر فصل ۹ هزار تومان فروختند و مصرف کنندگان گران تر از همیشه خریدند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا