طرح اشغال دمشق توسط عربستان و ترکیه کلید خورد

سعودی ها و ترک ها استراتژی خود برای حمله به سوریه را تغییر داده و قصد دارند روسیه را از جنگ سوریه کنار زده و دمشق را بک ضربه و از طریق ارسال نیروهای خود به کشورهای همجوار سوریه تحت پوشش «گردشگر»اشغال کنند. با وجود آن که آنها می دانند حمله به سوریه منجر به …

سعودی ها و ترک ها استراتژی خود برای حمله به سوریه را تغییر داده و قصد دارند روسیه را از جنگ سوریه کنار زده و دمشق را بک ضربه و از طریق ارسال نیروهای خود به کشورهای همجوار سوریه تحت پوشش «گردشگر»اشغال کنند. با وجود آن که آنها می دانند حمله به سوریه منجر به پاسخ روسیه با موشک های هسته ای می شود.

شبکه رادیویی آمریکایی « SuperStation95»در گزارشی نوشت:از جمله نشانه های این طرح که مقدمات آن در حال فراهم شدن است این است که دولت عربستان سفر شهروندان خود به لبنان را ممنوع کرد و از عربستانی هایی که در لبنان هستند نیز خواست فورا این کشور را ترک کنند.امارات نیز از عربستان پیروی کرد و همین اقدام را انجام داده است و از شهروندانش خواست لبنان را ترک کنند.

این شبکه رادیویی که مرکز آن در نیویورک است به نقل از برخی منابع در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ترکیه،عربستان و ائتلاف عربی برای این اقدام برنامه ریزی می کنند و به نیروی دریایی ترکیه دستور داده شده است که تمرکز خود را در دریای مدیترانه سازماندهی دوباره کرده و از برخی از این نیروها خواسته شده است که به سمت شهرهای ساحلی «لاذقیه» «طرطوس» سوریه بروند و رو به روی این دو شهر متمرکز شوند.این منابع آمریکایی همچنین تصریح کردند که لاذقیه و طرطوس محل استقرار نیروها و پایگاه های روسیه در سوریه هستند.

احتمال دارد که نیروهای دریایی ترکیه کشتی ها روسی حامل موشک های «اس ۳۰۰» و «اس ۴۰۰» را هدف قرار دهند.

به گفته منابع آمریکایی در چارچوب بستر سازی برای این طرح، ائتلاف عربی شماری از عناصر خود را «به شکل مخفیانه و تحت پوشش گردشگر به لبنان و امان منتقل کرده است.»

منابع آمریکایی به نقش اسرائیل اشاره کردند و گفتند که دولت اسرائیل به شکل مخفیانه با عربستان و اردن همکاری می کند تا خودش را آماده استقبال از شمار زیادی از نیروهای عربی کند که بلندهای «جولان» اشغالی را برای رسیدن به سوریه به کار گیرند تا از آن جا به دمشق و نیروهای ارتش سوریه حمله کنند.

این منابع فاش کردند که کشتی های باری حامل سلاح و تجهیزات از کانال سوئز عبور کرده و به سمت لبنان رفتند تا محموله های سلاح خود را خالی کنند.

منابع آمریکایی همچنین گفتند که بیش از ۳۰ هزار نیرو اکنون در لبنان مخفی شده اند و این تعداد رو به افزایش است.

همچنین بیش از ۵۰ هزار نیروی دیگر در امان هستند و در هتل ها و آپارتمان‌ها در این شهر مستقر هستند. علاوه بر آن ۱۵۰ هزار نیرو در شمال عربستان برای اقدامات نظامی در حال آموزش دیدن هستند.

این منابع آمریکایی در ادامه گفتند که پیش از آغاز این حمله، ترکیه نیروهای خود را از مرزهای سوریه عبور داده و در نزدیکی شهر«اعزاز» سوریه مستقر می کند تا چشم همگان را به این منطقه جلب کند.

منبع: مشرق
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا