اسکار می خواهید بهتر بازی کنید

بازیگر «جنگوی رها شده» در حالی که برای معرفی یکی از برندگان جایزه در صحنه حاضر شده بود، به شوخی گفت : «من که در رابطه با بحث اسکار هیچ قدمی برنمی‌دارم. من در خانه کنار جایزه اسکارم به این فکر می‌کردم که این همه جنجال برای چه چیزی است؟» ویل اسمیت و همسرش جیدا …

بازیگر «جنگوی رها شده» در حالی که برای معرفی یکی از برندگان جایزه در صحنه حاضر شده بود، به شوخی گفت : «من که در رابطه با بحث اسکار هیچ قدمی برنمی‌دارم. من در خانه کنار جایزه اسکارم به این فکر می‌کردم که این همه جنجال برای چه چیزی است؟»

ویل اسمیت و همسرش جیدا پینکت اسمیت شرکت در مراسم اسکار را در اعتراض به نژادپرستی سیستمی در صنعت فیلمسازی تحریم کرده‌اند.

فاکس گفت : «دوستم به من گفت آیا عقلت را از دست داده‌ای؟ گفتم تا حدودی، اما نه واقعا. من به دنزل واشنگتن زنگ زدم، و ما تنها عکس‌ اسکارهایمان را در اینستاگرام گذاشتیم.»

البته شوخی‌های فاکس با اسمیت به همین‌جا ختم نشد. او در ادامه لهجه نیجریه‌ای اسمیت در فیلم «ضربه مغزی» را دستمایه شوخی قرار داد. اسمیت برای بازی در این فیلم تنها نامزد جایزه گلدن گلوب شده است.

بازیگر «ری» حرف‌های خود را با معرفی هشتگ‌های «اهمیتش چیه؟» و «بهتر بازی کن» در میان خشم، هیایو و خنده تماشاگران ادامه داد، و موضوع حرف‌های خود را به سیدنی پوآتیه کشاند و توضیح داد که چرا جنبش «اسکار خیلی سفید است» برای او اهمیت زیادی ندارد.

او با اشاره به ملاقات چند هفته پیش خود با سیدنی پواتیه گفت : «پواتیه در سال ۱۹۶۳ تنها دنبال فرصتی برای بازی بود. تمام کاری که باید بکنیم این است که ما هم دنبال فرصت باشیم. اگر دوربین را با هدف بردن جایزه روشن کنیم، ۱۰ گام به عقب برداشته‌ایم. مسئله مهم هنر است نه چیز دیگری.»

سیدنی پواتیه نخستین بازیگر سیاه‌پوست آمریکایی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد است. او سال ۱۹۶۳ برای بازی در فیلم «زنبق‌های مزرعه» به کارگردانی رالف نلسون این جایزه را از آن خود کرد.

ویل اسمیت که در این مراسم حضور نداشت، از اوایل سال ۲۰۰۰ همواره بازیگر محبوبی نزد منتقدان سینمایی بوده است. او برای فیلم‌های «در جستجوی خوشبختی» و «علی» نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شد، اما تا کنون برنده این جوایز نبوده است.

در نقطه مقابل فاکس سال ۲۰۰۵ برای بازی در نقش ری چارلز در فیلم «ری» جوایز اسکار، گلدن گلوب و انجمن بازیگران را از آن خود کرد.

البته این نخستین باری نیست که این دو بازیگر رو در روی هم قرار می‌گیرند. فاکس نقش اول فیلم تحسین شده «جنگوی رها شده» را پس از عدم تمایل ویل اسمیت به بازی در این فیلم به دست آورد.

از زمان اعلام تحریم اسکار از سوی ویل اسمیت بسیاری از منتقدان او را متهم کردند که به دلایل شخصی و به دلیل نامزد نشدن خودش در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

در هر صورت اعتراضات اسمیت و چهر‌ه‌هایی همانند اسپایک لی نتیجه داد و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را مجبور کرد که تا سال ۲۰۲۰ تعداد اعضای اقلیت و زن خود را دو برابر کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا