سرقت از زنان تحت عنوان امداد خودرو

دو نفر که تحت عنوان مأمور امدادخودرو از رانندگان زن سرقت می‌کردند، توسط مأموران گشت پلیس بازداشت شدند.  به گزارش خبرنگار ما زنی جوان ساعت ١٩ روز ١٤ بهمن در خیابان فرمانیه به گشت کلانتری نیاوران مراجعه و عنوان کرد سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی که شماره پلاک آن را یادداشت کرده است، اقدام …

دو نفر که تحت عنوان مأمور امدادخودرو از رانندگان زن سرقت می‌کردند، توسط مأموران گشت پلیس بازداشت شدند.  به گزارش خبرنگار ما زنی جوان ساعت ١٩ روز ١٤ بهمن در خیابان فرمانیه به گشت کلانتری نیاوران مراجعه و عنوان کرد سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی که شماره پلاک آن را یادداشت کرده است، اقدام به سرقت پمپ‌بنزین خودرو وی کردند.

این زن در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از چهارراه فرمانیه، خودروی پراید مشکی من را تعقیب می‌کرد. سرنشینان آن با طرح ادعای نشتی بنزین عنوان کردند خودروی من به تعمیر فوری نیاز دارد و به این بهانه مرا مجبور به توقف کردند. این افراد به بهانه تعمیر، پمپ‌بنزین خودرویم را باز کردند، به آنها گفتم خودمان خودرو را تعمیر می‌کنیم. از آنجایی‌که به آنها مشکوک شده بودم، در یک لحظه وارد مدرسه‌ای در آن نزدیکی شدم تا از کارکنان مدرسه کمک بگیرم اما به محض بازگشت متوجه سرقت پمپ‌بنزین ماشین خود توسط این افراد شدم».

با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده از مشخصات خودرو پراید مشکی، طرح مهار در محدوده نیاوران به مرحله‌ اجرا گذاشته و خودرو موردنظر در چهارراه کامرانیه، توسط واحد گشت کلانتری نیاوران شناسایی شد. مأموران به سرنشیان خودرو دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به دستور پلیس و با سرعت بالا اقدام به فرار کرد. در نهایت در یک تعقیب‌وگریز، خودرو پراید در چهارراه کامرانیه متوقف و دو سرنشین آن به‌نام‌های رضا (٢٨ساله) و سعید (٢٧ساله) بازداشت شدند.

مأموران در بررسی خودرو پراید مشکی توقیف‌شده، متوجه درج بغل‌نویسی روی درهای خودرو شدند که در همان تحقیقات اولیه مشخص شد این بغل‌نویسی فاقد هرگونه مجوز از سوی شرکت‌های خودروسازی کشور است. در ادامه و در بازرسی از خودرو چند عدد پمپ‌بنزین کشف شد که هر دو متهم به‌صراحت به مسروقه‌بودن آنها اعتراف کردند.  با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت قطعات و لوازم وسایل نقلیه» و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

هر دو متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به ده‌ها فقره سرقت خودرو پمپ‌بنزین اعتراف و عنوان کردند تمامی سرقت‌ها را از خودروهایی انجام داده‌اند که سرنشینان و رانندگان آنها همگی زن بوده‌اند.  این متهمان در اعترافات خود گفتند: «با پرسه‌زنی در اتوبان‌های شمال تهران، خودروهایی را که سرنشینان و رانندگان آنها زن بودند، شناسایی و آنها را تعقیب می‌کردیم.

سپس به آنها نزدیک می‌شدیم و ضمن دادن اعلان هشدار نشتی بنزین از زیر خودرو، آنها را مجبور به توقف می‌کردیم. تحت عنوان مأموران امداد خودرو، آنها را متقاعد می‌کردیم تا خودروهایشان را تعمیر کنیم. به بهانه اینکه نشتی بنزین به خاطر خرابی پمپ‌بنزین است، اقدام به بازکردن پمپ خودروهای آنها می‌کردیم و بلافاصله از محل متواری می‌شدیم.

درنهایت پمپ‌های بنزین مسروقه را به قیمت هر عدد ٨٠ ‌هزار تومان، در محدوده میدان شوش می‌فروختیم». سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت قطعات و لوزام خودرو به‌ویژه سرقت پمپ‌بنزین از خودروهای با سرنشین خانم، از شکات و مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد، توسط مأموران امداد خودرو قلابی موردسرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب)، ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند».

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا