۱۴ خاصیت اعجاب انگیز روغن هسته انار

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه های انار به دست می آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می شود. خواص بی نظیر این …

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه های انار به دست می آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می شود. خواص بی نظیر این روغن باعث می شود تا برای اهداف مراقبت از پوست و مو بسیار کارآمد ظاهر شود و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون، ژل های حمام، روغن های ماساژ، مرطوب کننده ها و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود.
روغن هسته انار از ترکیبات موثری چون سابینن، مایکنا، لیمونن، آلفا پینن، ترپیننول و … تشکیل یافته است که حتی مقادیر ناچیزی از این مواد اثرات درمانی فوق العاده ای دارند.
۱. تقویت کردن پوست
روغن هسته انار کراتینوسیت ها (سلول های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) را تحریک به تولیدمثل و رشد می کند. این عمل باعث می شود که آسیب های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه زندگی دوباره ای به پوست بخشیده می شود و پوست ظاهر بهتری پیدا می کند.
۲. مبارزه با رادیکال های آزاد
روغن هسته انار از یک اسید چرب چند غیراشباع به نام پونیکیک اسید تشکیل یافته است که نوعی اسید چرب امگا ۵ می باشد و اثرات بسیار قوی آنتی اکسیدانی دارد. این اسید چرب پوست را در برابر امواج قوی خورشید محافظت می کند. در مطالعه ای که بر روی اثرات درمانی روغن هسته انار صورت گرفت؛ مشخص شد که سرطان پوست در موش هایی که در معرض مواد شیمیایی بودند با مصرف روغن هسته انار کاهش یافته است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا