به کدام درخواست های جنسی همسرمان پاسخ مثبت بدهیم؟

دکتر بهزاد قربانی، روان پزشک در پاسخ به این سوالات می گوید: «به طور کلی، برقراری رابطه جنسی در ررابطه زناشویی درست و غلط یا خوب و بد ندارد. یعنی مهم ترین نکته در رابطه زناشویی ، رضایت مندی و لذتی است که برای هر دوطرف ایجاد می شود.» رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری …

دکتر بهزاد قربانی، روان پزشک در پاسخ به این سوالات می گوید: «به طور کلی، برقراری رابطه جنسی در ررابطه زناشویی درست و غلط یا خوب و بد ندارد. یعنی مهم ترین نکته در رابطه زناشویی ، رضایت مندی و لذتی است که برای هر دوطرف ایجاد می شود.»
رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا تاکید می کند که اگر در طول رابطه جنسی ، یکی از زوجین با انجام دادن حرکتی، لذت ببرد و دیگری آزار ببیند، بهتر است که از انجام آن حرکت، خودداری شود.
دکتر قربانی می افزاید: «هدف از برقراری رابطه جنسی، کسب لذت هر دو طرف است و نه فقط یکی از زوج ها. اما در برخی از موارد، تمایل نداشتن به انجام بخشی از خواسته های جنسی یکی از زوجین توسط طرف مقابل، صرفا به دلیل لذت نبردن از آن حرکت نیست. یعنی ممکن است در پس این عدم تمایل، مشکلاتی مانند وسواس برای انجام برخی حرکت های جنسی وجود داشته باشد. بهتر است بدانید که درمان این نوع وسواس می تواند به زن یا شوهر کمک کند که هم به خواسته های جنسی همسر خود تمایل نشان بدهد و هم از انجام این خواسته ها، لذت ببرد.»
وی به وجود برخی از باورهای نادرست در روابط زناشویی هم اشاره می کند و می گوید که مشاوره و اصلاح باورهای نادرست، می تواند به داشتن رابطه زناشویی لذت بخش، کمک کند: «هدف از برقراری رابطه زناشویی، لذت بردن دوطرفه و ایجاد محبت بین طرفین است؛ نه اینکه یکی از رابطه لذت ببرد و دیگری شکنجه بشود.»
۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا