اشاره هایی برای سرقت

ماموران امداد خودروی قلابی پس از شناسایی رانندگان زن، با شگردی خاص پمپ ‌بنزین‌های خودروی آنها را سرقت کرده و متواری می‌شدند. این تبهکاران پس از دستگیری اعتراف کردند که پمپ بنزین‌ها را به قیمت ٨٠‌هزار تومان می‌فروختند. ساعت ١٩ روز ١٤ بهمن بود که نخستین شاکی، با مراجعه به پلیس، این پرونده را پیش …

ماموران امداد خودروی قلابی پس از شناسایی رانندگان زن، با شگردی خاص پمپ ‌بنزین‌های خودروی آنها را سرقت کرده و متواری می‌شدند. این تبهکاران پس از دستگیری اعتراف کردند که پمپ بنزین‌ها را به قیمت ٨٠‌هزار تومان می‌فروختند.
ساعت ١٩ روز ١٤ بهمن بود که نخستین شاکی، با مراجعه به پلیس، این پرونده را پیش روی پلیس قرار داد. این زن جوان در خیابان فرمانیه به گشت کلانتری ١٢٣ نیاوران رفت و در شکایتی به ماموران گفت که سرنشینان یک خودروي پراید مشکی، پمپ بنزین خودروی او را سرقت کرده‌اند.
این زن درباره جزییات این سرقت به کارآگاهان گفت: «در خیابان با خودروام درحال عبور بودم که درست از چهارراه فرمانيه، متوجه شدم خودروي پرايد مشکي مرا تعقيب می‌کند. چند دقیقه بعد دیدم که سرنشینان آن مرتب به من اشاره می‌کنند که بنزینم نشتی دارد و باید خودرو را متوقف کنم. آنها عنوان کردند که خودرو من نیاز به تعمیر فوری دارد و به این بهانه مرا مجبور به توقف کردند. زمانی‌که خودرو را متوقف کردم آنها نیز ایستادند و از ماشین خود پیاده شدند. سرنشینان خودرو به بهانه تعمیر، پمپ بنزين خودروي مرا باز کردند که همان لحظه به آنها گفتم خودم خودرو را تعمير مي‌کنم. از آنجايی‌که به آنها مشکوک شده بودم، در يک لحظه وارد مدرسه‌ای در آن نزدیکی شده تا از کارکنان مدرسه کمک بگيرم اما به محض بازگشت متوجه سرقت پمپ بنزین ماشین خود توسط این افراد و متواري شدن آنها شدم.»
بازداشت دو متهم
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تلاش برای شناسایی متهمان آغاز شد. با آغاز تجسس‌ها، بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از مشخصات خودروي پراید مشکی به شماره انتظامی مشخص، طرح مهار در محدوده نیاوران به مرحله اجرا گذاشته شد و در چهارراه کامرانيه، خودروي مورد نظر توسط واحد گشت کلانتری ١٢٣ شناسایی شد. مأموران به سرنشینان خودروي پراید دستور ایست دادند اما راننده آن بدون توجه به دستور پلیس و با سرعت بالا اقدام به فرار کرد. درنهایت در یک تعقیب و گریز، خودروي پراید در چهارراه کامرانیه متوقف و دو سرنشین آن به نام‌های رضا ٢٨ و سعید ٢٧ ساله دستگير شدند.
در بررسی خودروي پراید مشکی توقیف شده، مأموران متوجه درج بغل‌نویسی روی درهای خودرو شدند که در همان تحقیقات نخست مشخص شد این بغل‌نویسی فاقد هرگونه مجوز از سوی شرکت‌های خودروسازی کشور است. در ادامه و در بازرسی از خودرو نیز چندین پمپ بنزین کشف شد که هر دو متهم به مسروقه بودن آنها اعتراف کردند.
پس از دستگیری متهمان پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت قطعات و لوازم وسایل نقلیه» تشکیل و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
اعتراف به ده‌ها سرقت پمپ بنزین
هر دو متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، تحت بازجویی‌های پلیسی قرار گرفتند و به ده‌ها سرقت خودروي پمپ بنزین اعتراف کردند. آنها گفتند که همه سرقت‌ها را از خودروهایی انجام داده‌اند که سرنشینان و رانندگان آنها همگی زن بوده‌اند.
این متهمان در اعترافات خود گفتند:  «با پرسه‌زنی در اتوبان‌های شمال تهران، خودروهایی
که سرنشینان و رانندگان آنها همگی زن بودند را شناسایی و آنها را تعقیب می‌کردیم. سپس در محله‌ای مطمئن به آنها نزدیک شده و ضمن دادن اعلان هشدار نشتی بنزین از زیر خودرو، آنها را مجبور به توقف می‌کردیم. تحت عنوان مأموران امداد خودرو، آنها را متقاعد می‌کردیم تا خودروهایشان را تعمیر کنیم. به بهانه این‌که نشتی بنزین به خاطر خرابی پمپ بنزین است، پمپ بنزین خودروهای آنها را باز ‌کرده و بلافاصله از محل متواری می‌شدیم. درنهایت نیز پمپ‌های بنزین سرقتی را به قیمت هر عدد ٨٠‌هزار تومان، در محدوده میدان شوش می‌فروختیم.»
سرهنگ کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: «باتوجه به اعتراف متهمان به ده‌ها سرقت قطعات و لوازم خودرو به‌ویژه سرقت پمپ بنزین از خودروهای با سرنشین خانم، از همه شاکیان و مالباختگانی که با این شیوه و شگرد، توسط مأموران امداد خودروي قلابی مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا