نهادهای نظامی در انتخابات دخالتی ندارند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست مطبوعاتی که در فرودگاه شهید ‌هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، با اشاره به این‌که روند اجرای انتخابات تاکنون با هیچ مشکلی روبه‌رو نشده است، اظهار کرد: زمان‌بندی و تمهیداتی که در نظر گرفته شده است به درستی اجرا شد. وی با بیان این‌که ۵‌هزار و ۵۵۰ نفر نامزد انتخابات این دوره از …

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست مطبوعاتی که در فرودگاه شهید ‌هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، با اشاره به این‌که روند اجرای انتخابات تاکنون با هیچ مشکلی روبه‌رو نشده است، اظهار کرد: زمان‌بندی و تمهیداتی که در نظر گرفته شده است به درستی اجرا شد.

وی با بیان این‌که ۵‌هزار و ۵۵۰ نفر نامزد انتخابات این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، ادامه داد: ۵۵‌میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بوده که از این تعداد سه‌میلیون نفر رأی اولی هستند. ۵۲‌هزار شعبه برای اخذ ر‌أی در نظر گرفته شده و جمعا برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۱۲۰‌هزار صندوق آماده شده است. بیش از یک‌میلیون نفر نیز امور اجرایی، حفاظت و امنیتی را برعهده داشته‌اند.

وی افزود: در مراحل مختلف انتخابات از نوع چاپ تعرفه ویژگی افراد سر صندوق نمایندگان فرمانداری و بازرسین همچنین مراحل شمارش آرا تدابیر خوبی سنجیده شده است و تمام این تدابیر برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از حق الناس، ترتیب داده شده است. وزیر کشور با اشاره به این‌که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و اطمینان کامل اخذ رأی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هر دو در هر شعبه و به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که خارج از زمان تبلیغات نباید کاندیدا‌ها تبلیغ کنند، ادامه داد: اطراف صندوق‌ها در روز انتخابات به غیر از عکس‌ها و تبلیغات پاکسازی شده و همچنین نباید اطراف شعب اخذ رأی تجمعی صورت بگیرد. امید است با رعایت این موارد انتخابات در آرامش انجام شود.

وزیر کشور با بیان این‌که در روند انتخابات نهادهای نظامی دخالتی ندارند، گفت: قانون برای تمام افراد فضا و شرایطی را ایجاد کرده تا بدون کمک گرفتن از جایگاه و توانمندی‌های حقوقی خود در عرصه انتخابات وارد شوند.

وی درخصوص تخلفات کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افترا زدن و دروغ‌پراکنی همیشه بوده است؛ با توجه به این‌که مجلس همیشه جای مقدسی بوده است، مقدمات این امر قدسی نیز باید قدسی باشد. اگر شکایتی در زمینه تخلفات به شورای نگهبان برسد حتما ترتیب اثر داده می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که عمده تخلفات در زمینه تبلیغات بوده است، عنوان کرد: دیده شده برخی از روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های وابسته به نامزد‌ها له یا علیه کاندید‌اها مطلبی نوشته‌اند که در صورت مشاهده به‌عنوان تخلف به حساب می‌آید

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا