پیام سید حسن برای شرکت در انتخابات

سید حسن خمینی در این پیام تصویری با بیان این مطلب که در انتهای همین هفته یک انتخابات مهم داریم، افزود: انتخابات و رای دادن هم یک وظیفه و هم یک حق است. این حق رای را که یکی از مواریث به جا مانده از ارزش های بنیادین و آرمان های انقلاب است، در پای …

سید حسن خمینی در این پیام تصویری با بیان این مطلب که در انتهای همین هفته یک انتخابات مهم داریم، افزود: انتخابات و رای دادن هم یک وظیفه و هم یک حق است. این حق رای را که یکی از مواریث به جا مانده از ارزش های بنیادین و آرمان های انقلاب است، در پای صندوق های رای پاسداری کنید.

یادگار امام راحل گفت: واقعیت این است که اگر امروز جامعه خودمان را به غفلت بگذرانیم، نسل آینده را ده ها پله عقب بردیم. آن قدر که ما وظیفه داریم این است که به همه بگوییم و خودمان نیز شرکت کنیم و همه را تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: آن قدر هم که شما وظیفه دارید از آن ها بخواهید و مجابشان کنید. راه درست ایفای وظیفه نسبت به گذشتگان، امروزیان و فرداییان و شرکت مسئولانه در این امر مهم است.

*مردم گمراه نمی شوند و فریب نمی خورند

سید حسن خمینی تاکید کرد اعتماد به باور مردم، اعتماد به فهم مردم و اعتماد به اینکه آنها گول نمی خورند، گمراه نمی شوند و فریب نمی خورند و حقیقت بالاخره منکشف می شود، هم آرامش بخش است و هم امیدزاست و هم یک امر حقیقی است.

یادگار امام راحل گفت: البته حق شخصی است و هرکس می تواند ببخشد؛ خیلی هم خوب است، اما شرطش این است که تلقی جامعه و دیگران این نشود که اصل این حق فراموش شود.
وی افزود : خیلی وقت ها هم ، چشم بستن تان در مورد حق شخصی تان دیگران را، آن کسی که حق را خورده است، جری می کند به اینکه بیاید نسبت به غیر هم چنین کاری انجام دهد.

*ظلم، ظلم است ولو با هزار حرف مطلا نوشته شود

یادگار امام افزود: ممکن است ما مظلوم واقع شویم، ولی نباید ظلم را توجیه کرد، ظلم را نباید به هیچ عنوان پذیرفت و باور کرد؛ باید همواره به این متنبه بود که ظلم، ظلم است و اشکال، اشکال است و غلط، غلط است ولو با هزار حرف مطلا نوشته شود؛ ولو با هر بزک و زیورآلات تزیین شود.

* اگر اصل حق شما را منکر شوند، این کرامت نیست

سید حسن خمینی افزود: گذشتن از حق شخصی، جایی که منجر به این شود که دیگران اصل حق شما را منکر شوند، این کرامت نیست، این بزرگواری نیست، این انظلام است و انظلام گناهاست.

*هیچ کس نمی تواند همه مردم را برای همیشه فریب بدهد

وی یادآور شد: یک نکته و درس خوب از امام یاد بگیریم که به باور مردم اعتماد داشته باشید. مطمئن باشید هیچ کس نمی تواند همه مردم را برای هیشه فریب بدهد؛ شما کار درست را انجام بدهید ، مردم می فهمند.

* همه با هم همدوش در انتخابات خبرگان و مجلس به بهترین لیست رای بدهیم

در پایان این پیام تصویری آمده است: «سیاست عرصه واقعیت هاست، نه حقیقت ها؛ در انتخابات پیش رو واقعیت را باید پذیرفت. تنها و تنها بدان امید که به زیباتر کردن و نزدیک تر کردن آن به حقیقت کمک کرده باشیم، همه با هم همدوش در انتخابات خبرگان و مجلس به بهترین لیست رای بدهیم.»

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفندماه ۹۴ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا