حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس

نمایشگاه کتاب پاریس از تاریخ ۲۷ اسفند جاری تا ۱ فروردین سال آینده برگزار می‌شود. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه ۶۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های ایران‌شناسی، ادبیات کهن و مدرن، هنر، آموزش زبان فارسی و … را در غرفه‌ای به مساحت ۴۰ مترمربع به نمایش خواهد گذاشت. بنا بر اعلام، علاوه …

نمایشگاه کتاب پاریس از تاریخ ۲۷ اسفند جاری تا ۱ فروردین سال آینده برگزار می‌شود. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه ۶۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های ایران‌شناسی، ادبیات کهن و مدرن، هنر، آموزش زبان فارسی و … را در غرفه‌ای به مساحت ۴۰ مترمربع به نمایش خواهد گذاشت.

بنا بر اعلام، علاوه بر شخصیت‌های مدعو، احمد سمیعی گیلانی نویسنده، مترجم و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی مهمان ویژه غرفه ایران است. در مدت چهار روز برگزاری نمایشگاه برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار و گفت‌وگو با نویسندگان ایرانی و فرانسوی، نشست ضرورت نگاه نو به ادبیات کلاسیک فارسی در عرصه جهانی، داستان‌خوانی ادبیات معاصر ایران، نشست نوروز و تاریخ اساطیر ایران، دیدار و گفت‌وگو با ناشران ایرانی و فرانسوی به همراه نشست آسیب‌شناسی نشر و ترجمه آثار ایرانی و فرانسوی، قصه‌گویی و شعرخوانی، برنامه‌های ویژه سال نو، کارگاه خوشنویسی و نستعلیق، برنامه‌های روز ایران شامل ضیافت ایرانی به همراه برنامه‌های ویژه به مناسبت شروع سال نو، موسیقی سنتی ایرانی و نمایشگاه عکس در غرفه ایران برگزار خواهد شد.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در این نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌های چاپ و نشر کشور از جمله برنامه‌هایی عنوان شده است که در غرفه ایران دنبال خواهد شد.

رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه و خانه فرهنگ ایران، شهر کتاب، انتشارات بین‌المللی الهدی و ناشران فعال ایرانی در حوزه نشر فرانسوی در انجام فعالیت‌های غرفه ایران با موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مشارکت دارند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا