ويتامين E و نقش آن در رشد مو

بر همين اساس درمان‌هاي متفاوت براي بهبود رشد مو و نيز راه‌هاي جلوگيري از ريزش مو از استقبال قابل توجهي برخوردار است. خيلي از توصيه‌هاي مطرح شده متاسفانه از پايه علمي‌معتبري برخوردار نبوده و گاه مي‌تواند حتي سلامتي شما را تحت تاثير قرار دهد، لذا توصيه اول آن است كه حتما در انتخاب داروها و …

بر همين اساس درمان‌هاي متفاوت براي بهبود رشد مو و نيز راه‌هاي جلوگيري از ريزش مو از استقبال قابل توجهي برخوردار است. خيلي از توصيه‌هاي مطرح شده متاسفانه از پايه علمي‌معتبري برخوردار نبوده و گاه مي‌تواند حتي سلامتي شما را تحت تاثير قرار دهد، لذا توصيه اول آن است كه حتما در انتخاب داروها و نيز مكمل‌هاي غذايي با پزشك متخصص خودتان مشورت نماييد. توصيه متخصصان پوست و تغذيه حاكي از آن است كه يكي از ويتامين‌هاي قابل توجه در رشد مو ويتامين E است. لازم به‌ ذكر است كه اين نوع ويتامين از ويتامين‌هاي محلول در چربي بوده و ميزان بيش از حد مصرف آن مي‌تواند اثرات سوئي بر سلامتي شما داشته باشد.
نقش ويتامين E در سلامتي
اگرچه ويتامين E يك عنصر كليدي و حياتي براي رشد موهاست، ولي اين عنصر حياتي همچنين مزاياي بسياري را براي سلامت ساير اعضا بدن در بر دارد، مطالعات انجام شده درباره عملكرد اين ويتامين در بدن نشان داده‌اند كه ويتامين E داراي خواص آنتي اكسيداني است و براي جلوگيري از بروز آسيبهاي راديكالهاي آزاد بسيار موثر است. ويتامين E همچنين از اكسيداسيون و تخريب چربيها جلوگيري كرده و همچنين از غشاهاي سلولي كه بخش عمده آنها را چربي‌ها تشكيل مي‌دهند محافظت به عمل مي‌آورد. مطالعات در زمينه تاثير اين ويتامين در سلامت بدن حاكي از آن است كه مصرف كافي ويتامين E با كاهش گرفتگي عروق قلبي و نيز سكته قلبي همراه است. اثرات آنتي اكسيداني اين ويتامين از بروز سرطان نيز جلوگيري می‌کند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا