مغذي‌ترين خوردني‌ها

مواد خوراكي فرآوري شده اغلب حاوي مقادير پاييني از مواد مغذي هستند و مصرف آنها به دليل از دست دادن بسياري از ريزمغذي‌هاي حياتي در حين عمليات فرآوري حتي مي‌تواند براي بدن مضر باشد. به گزارش سايت تخصصي ارگانيك، در اين ميان برخي از خوردني‌ها هستند كه مي‌توانند تا حد امكان املاح و ريزمغذي‌هاي ضروري …

مواد خوراكي فرآوري شده اغلب حاوي مقادير پاييني از مواد مغذي هستند و مصرف آنها به دليل از دست دادن بسياري از ريزمغذي‌هاي حياتي در حين عمليات فرآوري حتي مي‌تواند براي بدن مضر باشد. به گزارش سايت تخصصي ارگانيك، در اين ميان برخي از خوردني‌ها هستند كه مي‌توانند تا حد امكان املاح و ريزمغذي‌هاي ضروري را به بدن برسانند كه بهترين و مفيدترين آنها عبارتند از:

۱- كلم پيچ: اين ماده خوراكي جزو مغذي‌ترين خوردني‌ها به حساب مي‌آيد كه سرشار از مواد معدني، ويتامين‌ها، فيبر خوراكي و آمينواسيدهاست. همچنين اين ماده خوراكي به دليل داشتن آنتي‌اكسيدان‌ از التهاب و سرطان جلوگيري مي‌كند و در عين حال بسيار خوشمزه و سالم است.

۲- شاهدانه: شاهدانه داروخانه طبيعي در آشپزخانه شماست. اين ماده خوراكي سرشار از پروتئين، فيبر خوراكي، اسيدهاي چرب ضروري، آنتي اكسيدان‌ها، آمينواسيدها، ويتامين‌ها و مواد معدني است. اين دانه زود هضم جزو موادي است كه چندين خاصيت مفيد براي بدن دارد و در عين حال مصرف آن راحت است.

۳- شكلات: دانه‌هاي كاكائو سرشار از مواد مغذي هستند و دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند تمامي فوائد اين دانه‌ كوچك را شناسايي كنند. وجود املاح معدني، ويتامين‌ها و چندين نوع آنتي‌اكسيدان در اين ماده خوراكي براي سلامت قلب و پوست فوق‌العاده سودمند است و نوعي مواد شيميايي را در مغز آزاد مي‌كند كه به انسان احساس رضايت از زندگي مي‌دهد.

۴- بروكلي: براي داشتن دستگاه گوارشي سالم و كاهش خطر ابتلا به سرطان، مصرف اين ماده خوراكي توصيه مي‌شود كه بسيار هم خوش طعم و خوشمزه است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا