چربي‌هاي بدن را با چه مواد غذايي بسوزانيم؟

كلم كلم تصفيه‌كننده خون است و اكسيري است كه دواي همه دردهاست؛ در واقع دردي نيست كه در مقابل كلم دوام آورد. برگ كلم داراي مقدار زيادي كلسيم و گوگرد است و به علت داشتن آهك زياد، آرسنيك و يد يكي از غذاهاي بسيار عالي و مفيد است كه براي درمان سستي استخوان، سل و …

كلم
كلم تصفيه‌كننده خون است و اكسيري است كه دواي همه دردهاست؛ در واقع دردي نيست كه در مقابل كلم دوام آورد. برگ كلم داراي مقدار زيادي كلسيم و گوگرد است و به علت داشتن آهك زياد، آرسنيك و يد يكي از غذاهاي بسيار عالي و مفيد است كه براي درمان سستي استخوان، سل و كم خوني نظير ندارد. در كلم، املاح سولفات، نيترات دوپتاس و اكسيدهاي آهن وجود دارد و به دليل گلوكوزينولات براي پيشگيري از سرطان روده بهترين است و اثبات شده كه كلم يك چربي سوز واقعي است.
بادمجان
بادمجان غني از فيبر و پكتين است كه چربي را جذب مي‌كند و در از بين رفتن آن كمك مي‌كند؛ در صورت سرخ نشدن براي هضم غذا مفيد است. بادمجان داراي خواص زيادي است و غني از ويتامين‌هاي B، A، C و مواد معدني مختلف از جمله كلسيم، فسفر، مس، گوگرد، منيزيم، پتاسيم و آهن است و داراي فيتونوترينت‌هايي است كه خاصيت آنتي اكسيداني فوق‌العاده‌اي دارند. بادمجان داراي خاصيت
ضد سرطاني، ضد كلسترول بد خون و ضد ويروسي است؛ اين سبزي را مي‌توان به عنوان پادزهر براي مسموميت‌هاي قارچ سمي استفاده كرد؛ ضمن اينكه رگ‌ها را باز مي‌كند، از خطر سكته قلبي جلوگيري مي‌كند و چربي سوز خوبي است.
آناناس
آناناس باعث سوختن چربي‌ها مي‌شود و كالري اين ميوه به اندازه كالري سيب است. به گفته دانشمندان اين ميوه ضد سرطان است و داراي كربوهيدرات، پروتئين، چربي و آب است؛ مواد معدني آناناس شامل كلسيم، فسفر، آهن، سديم، منگنز، منيزيم و پتاسيم است. اين ميوه يك منبع غني از ويتامين C است و حاوي ويتامين‌هاي A، B1 و B2 است.
جو دوسر
جودوسر داراي فيبر محلول و نامحلول است و چربي غذاهاي ديگر را جذب مي‌كند و مي‌سوزاند؛ جودوسر معتدل است يعني نه سرد است و نه گرم؛ به صورت معجزه آسايي كلسترول را كاهش مي‌دهد. اين گياه اثر ضد سرطان دارد و استفاده مداوم اين گياه از سرطان جلوگيري مي‌كند؛ براي لاغر شدن هر روز جو دوسر بخوريد زير براي لاغري واقعا فوق‌العاده است. جو دوسر قند خون را متعادل مي‌كند و بهترين دارو براي تقويت قلب است مخصوصا براي اشخاصي كه در معرض حمله قلبي هستند البته روده را هم تميز مي‌كند.
دارچين
يك جايگزين خوب براي قند است و همچنين تنظيم‌كننده سطح قند خون (گلوكز) در بدن است و به سوخت چربي كمك مي‌كند؛ دارچين اثرات منفي خوراكي‌هاي پرچرب را كاهش مي‌دهد.
چاي سبز
چاي سبز به سوزاندن چربي كمك مي‌كند و باعث هضم آن مي‌شود؛ داراي آنتي اكسيدان است و غني از فلاوونوئيدهاست كه ضد التهاب هستند و باعث جلوگيري از خطر ابتلا به سرطان مي‌شود. چاي سبز جذب چربي را كم مي‌كند.
توصيه‌ها
غذاهاي غني از فيبر مانند ميوه‌ها، غلات كامل، عدس و. را بيشتر مصرف كنيد؛ سعي كنيد در روز ۴۵ دقيقه ورزش كنيد زيرا از ذخيره شدن چربي‌ها جلوگيري مي‌كند.
خونريزي لثه را جدي بگيريد
یک دندانپزشك با اشاره به اينكه عفونت‌هاي پيشرفته لثه مي‌تواند سبب مشكلات قلبي و كليوي شود، راه‌هاي درمان عفونت لثه را تشريح كرد. عارف‌ بخشي در رابطه با كشيدن دندان‌هاي شيري و افتادن آن اظهار داشت: دندان‌هاي شيري در كودكان به تدريج از ۶ ماهگي رشد خود را آغاز مي‌كند و تا ۵/۲ سالگي كامل مي‌شود. اين دندان‌ها تا سن حدود ۶ سالگي تغييري نكرده و پس از آن شروع به ريختن مي‌كند. وي با اشاره به اينكه تعداد دندان‌هاي شيري ۲۰ دندان است و تا سن ۱۲ سالگي توسط دندان‌هاي دائمي جايگزين مي‌شود، افزود: سن ۶ تا ۱۲ سالگي را دوره دنداني مختلط مي‌گوييم چرا كه در اين دوران كودكان مجموعه‌اي از دندان‌هاي شيري و دائمي را با هم دارند. اين جراح دندانپزشك ادامه داد: گاهي برخي از مشكلات سبب مي‌شود كه دندان‌هاي شيري زودتر شروع به ريختن كند و در برخي از افراد فاصله افتادن تا رويش دندان ممكن است كمي بيشتر باشد. همچنين پوسيدگي و ضربه به دندان نيز سبب مي‌شود كه نسبت به خارج كردن دندان شيري زودتر اقدام شود. بخشي با تأكيد بر اينكه بهتر است دندان‌هاي شيري به ويژه آسياب‌ها كه دچار مشكل شده‌اند را در دهان كودك نگه داريم تا زمان افتادن آن فرا رسد، گفت: در غير اين صورت براي كودكان مشكلاتي ايجاد مي‌شود. وي درباره عفونت لثه، اظهار داشت: اين مساله به دو صورت التهاب ابتدايي لثه و عفونت پيشرفته و شديدتر آن بوده كه درباره اول بافت لثه به صورت عمقي درگير نشده و درباره دوم لثه با ترشح چركي همراه مي‌شود. اين جراح دندانپزشك يكي از علائم عفونت لثه را خونريزي لثه هنگام غذا خوردن يا مسواك زدن عنوان كرد و گفت: خونريزي از لثه به‌طور كلي بايد مورد توجه قرار گيرد و نسبت به رفع عوامل ايجاد‌كننده آن اقدام شود. بخشي با اشاره به اينكه برخي از عفونت‌هاي لثه خطرات سيستميك داشته و كل بدن را درگير مي‌كند، اضافه كرد: برخي از عفونت‌هاي لثه تنها در محدوده دهان بوده ولي با اين حال بايد نسبت به رفع آن اقدامات لازم صورت گيرد. به گفته اين دندانپزشك عفونت لثه مي‌تواند سبب تخريب استخوان‌ دهان و بافت نگهدارنده دندان شود، همچنين عفونت‌هاي لثه در صورت پيشروي مي‌تواند روي دريچه و بافت قلب و همچنين كليه‌ها عوارض داشته باشد. بخشي افزود: خونريزي لثه مي‌تواند نشان‌دهنده پيشرفت عفونت لثه باشد و بايد حتما مراجعه به دندانپزشك صورت گيرد. نوع درمان در مراحل خفيف از طريق جرمگيري، كورتاژ و بهداشت دهان و دندان انجام مي‌گيرد و در مراحل پيشرفته‌تر از طريق درمان دارويي نسبت به رفع بيماري اقدام مي‌شود. وي تصريح كرد: عفونت بايد تشخيص داده شود كه آيا از لثه حاصل شده يا ناشي از تورم و عفونت دندان است. همچنين درباره آبسه‌ها بايد توجه داشت كه دو منشأ دنداني و لثه‌اي دارند كه هر كدام درمان خاص خود را طلب مي‌كند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا