بلیط سینما گران می شود

مرتضی شایسته، تهیه‌کننده و مدیر هدایت‌فیلم که با افزایش قیمت بلیت «مخالف» است، دلیل خود را این‌طور توضیح می‌دهد: «باعث ریزش تماشاگران می‌شود، مردم در طی سال‌های اخیر هر وقت بلیت سینما یا استادیوم مجانی بوده، استقبال بی‌سابقه‌ای نشان دادند و این نشان می‌دهد استقبال مردم با قیمت بلیت رابطه معکوس دارد.» «مخالف» دیگر افزایش …

مرتضی شایسته، تهیه‌کننده و مدیر هدایت‌فیلم که با افزایش قیمت بلیت «مخالف» است، دلیل خود را این‌طور توضیح می‌دهد: «باعث ریزش تماشاگران می‌شود، مردم در طی سال‌های اخیر هر وقت بلیت سینما یا استادیوم مجانی بوده، استقبال بی‌سابقه‌ای نشان دادند و این نشان می‌دهد استقبال مردم با قیمت بلیت رابطه معکوس دارد.»

«مخالف» دیگر افزایش قیمت، سعید خانی تهیه‌کننده و مسئول پخش نسیم صباست که در این‌باره می‌گوید: «من با هر چیزی که ضریب اشغال سالن‌ها را پایین بیاورد، مخالفم. حتی اگر فروش فیلم‌های ما را بالا ببرد؛ چون حضور مردم حال سینما را خوب می‌کند و نباید فقط دنبال سود و افزایش درآمد باشیم.»

محمدرضا صابری، مدیر دفتر نورتابان نیز با این موضوع «مخالف» است و دلیل خود را این‌طور توضیح می‌دهد: «قیمت بلیت باید ثابت بماند، برای این‌که در روزهای نیم‌بها می‌بینیم تماشاگران استقبال قابل توجهی از فیلم می‌کنند. هرچند در مورد برخی سالن‌های خاص به نظرم افزایش قیمت ایرادی ندارد.»

مهدی صباغ‌زاده، تهیه‌کننده کارگردان و مدیر دفتر نیمروز فیلم، نیز از مخالفان افزایش قیمت بلیت است و شرایط اقتصادی مردم شرایط خوبی توصیف نمی‌کند: «طبیعتا افزایش قیمت بلیت تماشاگران را کم می‌کند و با توجه به این وضعیت، من با کاهش مخاطبان سینما که نتیجه افزایش قیمت بلیت است، مخالفم.»

آخرین نفر از مخالفان نیز امیرحسین علم‌الهدی، کارشناس اکران، پخش و مدیر گروه «هنر و تجربه» است که در این‌باره می‌گوید: «من با هر نوع افزایش غیرهدفمند قیمت بلیت مخالفم. باید تدابیری اندیشیده بشود که افزایش قیمت موجب ریزش مخاطب نشود.»

اما در مقابل، مدیران پخش دیگری هم هستند که افزایش قیمت بلیت را مثبت ارزیابی می‌کنند و با آن موافقند. علی سرتیپی، تهیه‌کننده و مدیر فیلمیران که با افزایش قیمت بلیت «موافق» است، درباره دلیل موافقتش می‌گوید: «افزایش تورم داریم و احساس نمی‌کنم با افزایش قیمت ریزش مخاطب داشته باشیم.»

اما حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و مدیر فیلم‌سازان نیز با این اتفاق «موافق» است و مثل سرتیپی به تورم در سال جدید اشاره می‌کند: «با افزایش تورم و هزینه‌های تولید، پخش و اکران فیلم، چاره‌ای جز افزایش قیمت نیست. به نظرم باید سانس‌های نیم‌بها بیش‌تر شود و تمهیداتی برای اقشاری که این قیمت برایشان گران است، در نظر گرفته شود.»

غلامرضا فرجی، مدیر پخش حوزه هنری هم که از موافقان این مسئله است، فقط به گفتن این جمله بسنده می‌کند: «سینمای ما ظرفیت افزایش قیمت بلیت و جذب بیشتر تماشاگر را دارد.»

اما داریوش باباییان تهیه‌کننده و مدیر شکوفافیلم که آخرین نفر از لیست موافقان است، با افزایش قیمت بلیت به صورت مشروط، موافقت کرده است و می‌گوید: «موافقت من به این شرط است که افزایش قیمت فقط شامل پردیس‌ها و سینماهای چندسالنه باشد. والا اگر قرار باشد قیمت همه سالن‌ها زیاد بشود. سینماهای تک سالنه و کم مخاطب‌تر با این تصمیم ضربه می‌خورند.»

باید دید با رسیدن نوروز ۹۵، بالاخره چه اتفاقی خواهد افتاد و غلبه با گروه موافقان افزایش قیمت بلیت است یا مخالفان.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا